صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۳ - ۲۰ دی ۱۳۹۵

گردشگری بیش از هر صنعت دیگری با امنیت ارتباط مستقیم دارد

همایش امنیت ارتباطات ویژه بهره‌برداران و مدیران خانه مسافرها و راهنمایان گردشگری با تقدیر از فعالان حوزه گردشگری در سالن اجتماعات موزه بزرگ خراسان برگزار شد.
کد خبر : 149536

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، رحیم نوروزیان، فرماندار مشهد در همایش امنیت ارتباطات ویژه بهره‌برداران و مدیران خانه مسافرها و راهنمایان گردشگری اظهار داشت: صنعت گردشگری که همه به‌نوعی در این صنعت فعالیت و تلاش می‌کنند صنایع و مشاغل است و بیش از هر صنعت دیگری ارتباط مستقیم با موضوع امنیت دارد به‌طوری‌که هم تأثیرگذار و هم تأثیرپذیر است.


نوروزیان با بیان این مطلب که اگر امنیت نباشد صنعت گردشگری آسیب می‌بیند تصریح کرد: امنیت مفهومی است که در همه‌جا بشر به آن نیاز دارد و یکی از الزامات صنعت گردشگری به شمار می‌رود.


فرماندار مشهد بیان کرد: احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است و توریست و گردشگر باید احساس امنیت داشته باشند و اگر احساس ناامنی در کشور داشته باشند به آن شهر و کشور سفر نمی‌کنند بنابراین باید تلاش کنیم ذهنیت مثبت در گردشگران و مسافران و توریست‌ها ایجاد شود.


وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید یکی از برنامه‌هایی که سرلوحه کار خود قرار داده توجه به صنعت گردشگری است و حتی در مذاکرات هسته‌ای و برجام نیز در این حوزه ورود پیداکرده است به‌طوری که بعد از برجام ورود گردشگران خارجی به ایران ۴ درصد رشد پیدا کرد.


فرماندار مشهد گفت: سرمایه‌گذاری خارجی از سال ۹۲ تا آذر ۹۵، رشد بسیار زیادی داشته و این حاکی از امنیت کشور است.


نوروزیان بابیان این مطلب که مهم‌ترین اثر برجام در حوزه صنعت و گردشگری خارجی بوده که رشد چهار درصدی در این حوزه را شاهد بودیم در سال ۹۱، چهار میلیون و 70 هزار گردشگر وارد کشور شدند اما تا انتهای سال ۹۴ بیش از 5 میلیون و 200 هزار نفر رسیده و رشد ۳۰ درصدی داشته‌ایم.


وی خاطرنشان کرد: از ابتدای تاریخ هتل‌داری و هتل‌سازی از سال ۱۳۰۰ تنها ۱۲۵ هتل ۵ ستاره در کشور داشتیم در حال حاضر در سه سال گذشته ۳۵ هتل ساخته‌شده است و در چهار سال آینده نیز ۱۷۵ هتل دیگر در سطح کشور برنامه‌ریزی‌شده است و 800 میلیارد تومان در دولت یازدهم از محل صندوق توسعه ملی، تسهیلات ارزان‌قیمت به بخش گردشگری داده‌ شده و به‌عنوان یک ضرورت در دولت مورد توجه قرار گرفته است.


فرماندار مشهد گفت: یکی از پیش‌نیازهای این حوزه برگزاری همایش آموزشی امنیت ارتباطات است چراکه امنیت و ناامنی زمانی شکل می‌گیرد انسان احساس کند ارزش‌هایش دچار مخاطره شده است اگر مسئول هتل، تاکسیران و... برخورد مناسبی با گردشگر و توریست نداشته باشند گردشگر احساس ناامنی می‌کند بنابراین باید تمامی افراد در حوزه صنعت گردشگری را آموزش دهیم و توجیه کنیم.


نوروزیان اظهار داشت: صنعت گردشگری از کاربردی‌ترین و گسترده‌ترین خدمات است و کارگر نیمه ماهر و بدون تخصص نیز می‌تواند در این حوزه ورود پیدا کند و بازار اشتغال گسترده‌ای دارد بنابراین باید به این حوزه اهمیت بیشتری قائل شویم.


در ابتدای همایش امنیت ارتباطات ویژه بهره‌برداران و مدیران خانه مسافرها و راهنمایان گردشگری دیناری رئیس اداره شهرستان مشهد به فعالیت‌های خانه مسافرها و اقدامات صورت گرفته در این راستا در منطقه ثامن و اطراف حرم‌مطهر رضوی پرداخت همچنین یکی از فعالان حوزه امنیت اطلاعات و ارتباطات به بررسی ابعاد امنیت در فضای سایبری و مجازی، تهدیدهای امنیتی و اطلاعاتی ایران از سوی بیگانگان و چگونگی برخورد با تهدیدات امنیتی پرداخت.


انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری
ارسال نظر