صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در حاشیه نشست خبری جشنواره موسیقی فجر

انتقاد سرپرست گروه «ژیوار»: تصمیم گرفته‌ایم آثارمان را در فضای مجازی منتشر کنیم

سرپرست گروه موسیقی بانوان «ژیوار» در نشست جشنواره سی و دوم موسیقی فجر از سیاست‌های اجرایی این جشنواره انتقاد کرد.
کد خبر : 149334

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، ژیوار شیخ‌الاسلامی، سرپرست گروه موسیقی «ژیوار» در نشست رسانه‌ای بخش تلفیقی جشنواره فجر که ظهر امروز، یکشنبه 19 دی‌‌ماه در تالار وحدت برگزار شد، گفت: «گروه موسیقی «ژیوار» یکی از گروه‌های فعال موسیقی بانوان است که هر سال در جشنواره موسیقی فجر، حضور دارد. ما یکی از گروه‌های انگشت شمار هستیم که به جشنواره علاقه داریم و دوست داریم در این رویداد فرهنگی شرکت کنیم.»


شیخ‌الاسلامی در ادامه گفت: «برای من جالب است هنرمندانی در این جشنواره حضور دارند که پیش از این آثار خود را در قالب گروهی و یا تک‌صدایی منتشر کرده‌اند. از خودم می‌پرسم چرا تا امروز سکوت کردم و با رعایت قوانین، کاری را از خودمان ارائه ندادیم؟ 17 سال است که در عرصه موسیقی حضور فعال دارم و این بسیار تأسف‌بار است که هنوز فضایی فراهم نشده تا «ژیوار» و دیگر گروه‌های فعال موسیقی زنان، فرصتی برای شنیده شدن غیر از کنسرت‌های بانوان داشته باشم. تصمیم گرفته‌ام سکوتم را بشکنم و مثل خیلی از گروه‌های دیگر، در فضای خارج از کنسرت‌ها، موسیقی‌ام را ارائه بدهم.»


این موزیسین درمورد اجرای گروهش در جشنواره هم گفت: «گروه «ژیوار» در کنار موسیقی‌ فولک کردستان، مدت کوتاهی است از بهمن بهمرام به عنوان آهنگساز دعوت کرده تا با گروه همکاری داشته باشد. در کنسرت پیش‌رو که در دو پارت 45 و 25 دقیقه‌ای اجرا خواهد شد، علاوه بر اجراهای نمادین آیین‌های کردی همراه با موسیقی، قطعه‌هایی از بهرام را هم اجرا خواهیم کرد.»


سرپرست گروه موسیقی «ژیوار» در ادامه گفت: «دلم نمی‌خواهد درمورد قیمت بلیت‌ها صحبت کنم چون در تمام دنیا، رویدادهای فرهنگی به صورت مجانی و بدون بلیت برای مخاطب‌ها برگزار می‌شود. به هر حال این اتفاق افتاده و بلیت‌فروشی هم انجام شده، اما چرا قیمت‌ها متفاوت هستند و بلیت هر گروهی با قیمتی متفاوت فروخته شده است؟ چرا قیمت بعضی از کنسرت‌ها باید 50 هزار تومان باشد اما قیمت بلیت کنسرت موسیقی بانوان 70 هزار تومان؟ این عدالت را باید چه کسی مشخص کند و اصلاً چطور یک گروه موسیقی برای خودش می‌تواند قیمت تعیین کند؟ ما پیگیر این موضوع بودیم که به نتیجه مشخصی نرسیدیم، اما امیدوارم دیگر شاهد این ناعدالتی‌ها و تفاوت‌ها نباشیم. از رئیس جشنواره موسیقی فجر می‌خواهم تا در دوره‌های بعدی دوباره فراخوان بدهند تا گروه‌ها از این طریق در جشنواره شرکت کنند و شاهد حضور فعال‌تری در جشنواره موسیقی فجر باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر