صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد:

افزایش ظرفیت انتقال گاز به شمال کشور

با همت و تلاش پرسنل شرکت انتقال گاز ایران پس از  قطع واردات از سوی ترکمنستان تغییراتی در تأسیسات رامسر به عمل آمد که منجر به افزایش میزان انتقال گاز از غرب به شرق حوزه شمال شد و این تغییرات در آرایش تأسیسات و سیستم کنترلی موجب شد انتقال حجم گاز بیشتری متراکم و ارسال گردد.
کد خبر : 149296

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اعلام این خبر گفت: هم اکنون فشار گاز در حوزه شمال به ویژه استان مازندران متوازن با مصرف است و سطح فشار ورودی شهرها در مقایسه با سال های قبل در وضعیت بهتری است.
وی با بیان اینکه توربوکمپرسورهای تأسیسات رامسر در سال جاری در سرویس قرار گرفت، گفت: متناسب با شرایط خط (فلو و فشار ورودی) و دور توربوکمپرسورها شاهد افت فشار زیاد در اسکرابرها (بعضا در دورهای بالا تا چهار بار) و همچنین کم بودن نسبت تراکم کمپرسورها بودیم که در همین راستا شیر آنتی‌سرج کمپرسور گاز با فرمان از سیستم کنترل باز می شد و راندمان بالایی را از واحدها نداشتیم.


مدیر عامل شرکت گاز ایران با بیان این مطلب و اهمیت تأمین گاز شمال کشور در روزهای اخیر افزود: با عنایت به لزوم آمادگی در مقابل شرایط آب و هوایی و بحرانهای احتمالی و برای افزایش راندمان کاری و استفاده حداکثری از ظرفیت تأسیسات تصمیم بر اجرای پروژه نصب خط کنارگذر با استپرینر اسکرابرها و بازنگری در تنظیمات کنترلر شیرآنتی سرج گرفته شد.


وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در این راستا پرداخت و گفت: برای اجرای دو پروژه بهبود با انجام و تدارک به موقع نیروی انسانی متخصص و تجهیزات موردنیاز از مناطق 2 و 3 ، 4 و 9 در کمتر از 3 روز عملیاتی شد.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه تنظیمات کنترلر شیر آنتی‌سرج با تأسیسات فاروج و رضوی نیز به دقت در تأسیسات رامسر انجام شده است، گفت: با انجام مجموعه فعالیت‌های اشاره شده میزان ratio و در نتیجه راندمان توربوکمپرسورها از 1.16 به 1.42 افزایش یافت.
وی افزود: افزایش فشار خروجی تأسیسات با شرایط جدید منجر به افزایش line pack گاز و حدود دو میلیون متر مکعب گاز در روز بر میزان فلوی انتقالی از تأسیسات رامسر نسبت به حالت قبل از تغییرات افزوده شد.
به گفته وی؛ افت فشار گاز از 4 بار به حدود 0.4 بار کاهش و فشار ورودی واحدها در نتیجه این عملیات افزایش یافت.


انتهای پیام/

برچسب ها: انتقال گاز
ارسال نظر