صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۵

پایان گروگان‌گیری در ساحل عاج/ وزیر دفاع آزاد شد

سربازان شورشی ساحل عاج در غرب آفریقا که محل اقامت وزیر دفاع در بواکیه را محاصره و مانع خروج او شده بودند، به گروگان‌گیری خود پایان دادند و وزیر دفاع، این شهر را ترک کرد.
کد خبر : 149119

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، شاهدان عینی گفتند نظامیان شورشی که شب گذشته (شنبه) محل اقامت آلان ریچارو را محاصره کرده و او را به همراه چند نفر از همراهانش گروگان گرفته بودند، گروگان‌ها را آزاد کردند.


ریچارو برای انجام ماموریتی در حال خروج از محل اقامتش به مقصد فرودگاه بود که نظامیان شورشی به منزلش حمله کردند. او برای گفت‌وگو و دستیابی به توافق با شورشیان به بواکیه رفته بود.


خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که بامداد امروز یکشنبه سربازان اطراف مکان اقامت وزیر دفاع را تخلیه کردند و وزیر به اتفاق هیات همراه بلافاصله به فرودگاه رفتند و بواکیه را ترک کردند.


همچنین شاهدان عینی از وقوع تیراندازی شدید در نزدیکی یک پایگاه نظامی در بوآکیه، دومین شهر بزرگ ساحل عاج خبر دادند که از روز جمعه در کنترل گروهی از نظامیان ناراضی ارتش این کشور قرار داشت.


از سوی دیگر پایگاه خبری العالم گزارش کرد: «روز جمعه شهر بوآکیه صحنه ابراز خشم سربازان ارتش ساح‌عاج بر سر دستمزدهایشان بود. این افراد با سرپیچی از فرماندهان خود، انبارهای مهمات را اشغال و شروع به تیراندازی کردند. همچنین نظامیان با مستقر شدن در ورودی‌های مهم بواکیه، کنترل این شهر نیم میلیون نفری را به دست گرفتند.»


خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «سربازان شورشی توافقی را که آلاسانه اوآتارا، رئیس‌جمهوری ساحل عاج پیشتر اعلام کرده بود، کافی ندانستند. اوآتارا روز گذشته (شنبه) از توافق با نظامیان شورشی برای پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور خبر داده و گفته بود که حاضر است حقوق نظامیان این کشور را افزایش دهد، برای آن‌ها مسکن تامین کند و سطح رفاهی آن‌ها را افزایش دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر