صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۵

ایرانیان و سفرنامه‌نویسی در شهر کتاب

نشست این هفته شهر کتاب به تحلیل و بررسی «ایرانیان و سفرنامه‌نویسی» اختصاص دارد.
کد خبر : 148963

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط‌عمومی شهر کتاب، نشست هفتگی شهر کتاب، تحلیل و بررسی «ایرانیان و سفرنامه‌نویسی» روز سه‌شنبه ۲۱ دی ساعت ۱۶:۳۰ با حضور میرجلال‌الدین کزازی و غلامرضا خاکی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.


سفرنامه، شرح گزارش‌گونه‌ای از مشاهدات نویسنده از سرزمین‌هایی است که بدان سفر کرده است. تا پیش از اختراع سینما و تلویزیون و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، سفرنامه‌ها تنها وسیله‌ی آشنایی مردم با اوضاع و شرایط جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی سرزمین‌های دیگر بود. امروزه بیشتر سفرنامه‌ها شرح مشاهدات اهل ادب و تفکر است به سرزمین‌های دیگر و بیان چگونگی زندگی فکری و معنوی و شرایط فرهنگی و سیاسی دیگران.


از کزازی چند سفرنامه منتشر شده است: روزهای کاتالونیا که روزنگار‌های سفر اسپانیاست. دیدار با اژدها که روزنگار‌های سفر چین است، از دهلی‌نو تا آتن کهن که روزنگارهای سفر به هندوستان و ارمنستان و یونان و تاجیکستان است و به تازگی کتاب آنک! ... پاریس منتشر شده که روزنگار‌های سفر به پاریس است. از دکتر غلامرضا خاکی نیز سفرنامه‌های حج و قونیه منتشر شده است.


علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهر کتاب
ارسال نظر