صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۷ - ۱۶ دی ۱۳۹۵

درخواست نتانیاهو برای عفو سرباز اسرائیلی کشنده جوان زخمی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهان عفو سرباز اسرائیلی شد که یک فلسطینی مجروح را به ضرب گلوله به شهادت رسانده است.
کد خبر : 148574

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از وب‌سایت پرس‌تی‌وی،‌ گروهبان الور آزاریای 20 ساله در تاریخ 24 مارس 2016 (5 فروردین 1395) در شهر الخلیل در کرانۀ باختری یک فلسطینی 21 ساله به نام عبدالفتاح الشریف را که زخمی روی زمین افتاد بود، به‌قتل رساند.


آزاریا در حالی که جوان فلسطینی بعد از مجروح شدن بر روی زمین افتاده بود، از فاصلۀ نزدیک به سمت او شلیک کرد و وی را به شهادت رساند.


نظامیان اسرائیلی در آن زمان مدعی شدند الشریف به همراه یک فلسطینی دیگر با چاقو به آنها حمله کرده بودند.


نتانیاهو در پستی در صفحۀ فیس‌بوک خود نوشت: «امروز روز دردناک و سختی برای ما بود به‌ویژه برای الور و خانواده‌اش.» وی افزود: «من خواهان عفو الور آزاریا هستم.»


جلسۀ محاکمۀ الور آزاریا، سرباز اسرائیلی متهم به قتل این فلسطینی روز چهارشنبه (15 دی‌ماه 95) برگزار شد. وی اکنون با مجازات 20 سال حبس روبروست.


روند رسیدگی به جنایت این گروهبان 20 ساله از ماه مه 2016 در دادگاه نظامی رژیم اسرائیل آغازشده بود.


سرهنگ مایا هلر، قاضی این دادگاه، دلایل آزاریا را برای تیراندازی به این جوان فلسطینی زخمی «نامعتبر» خواند و افزود این اقدام قابل توجیه نیست.


هلر با اشاره به اظهارات فرماندۀ آزاریا و یک پزشک حاضر درصحنۀ این تیراندازی، اعلام کرد این گروهبان 20 ساله گفته بود الشریف «مستحق مرگ» است.


درهمین حال وزارت امور خارجه فلسطین برگزاری این جلسه را مجازاتی ناچیز برای سرباز اسرائیلی متهم به قتل یک فلسطینی دانست و آن را نمایشی مضحک خواند.


وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سیاستمداران و قضات و نظامیان ارتش اسرائیل در تلاش بوده‌اند تا از طریق نمایش مضحک بازداشت و محاکمه این سرباز قاتل، واکنش‌های بین‌المللی را به این جنایت شنیع جلب کنند.»


در همین حال گروه حقوق بشر اسرائیلی «بت سلم» نیز پس از صدور این حکم اعلام کرد: «این حقیقت که امروز یک سرباز اسرائیلی مورد محاکمه قرار گرفت نیروی انتظامی ارتش اسرائیل را از موارد متعدد سرپوش گذاشتن بر قتل و مجروح کردن بدون دلیل فلسطینیان تبرئه نمی‌کند.»


رژیم اسرائیل بارها به دلیل قتل‌ فرا قضایی فلسطینیان با انتقاد شدید مقامات فلسطینی و گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر روبرو شده است.


سازمان عفو بین‌الملل نیز پیشتر در واکنش به اقدام اخیر این نظامی اسرائیلی، وی را محکوم و اعلام کرده بود شلیک تیر خلاص به این فلسطینی زخمی می‌‎تواند یک جنایت جنگی محسوب شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر