صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۵
کارشناس بین‌الملل ورزشی درگفت‌وگو با آنا؛

ورزش ایران مدت‌هاست از قراردادهای خارجی لطمه می‌خورد/ وزارت ورزش می‌تواند موضوع قراردادها را حل کند

مدیر پیشین روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون‌های ورزشی هنگام عقد قرار داد با مربیان خارجی می‌خواهند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند، در حالی که اطلاع دقیقی از آخرین قوانین موجود در قراردادها ندارند.
کد خبر : 148262

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بحث بستن قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی و فسخ یک سویه آن از طرف مقابل، شاید زمانی مختص فوتبال بود و رسانه‌‌ها به آن می‌پرداختند؛ اما در سال‌های اخیر ورزش ایران در رشته‌های گوناگون با این مشکل مواجه شده است. در آخرین اتفاقی که ورزش ایران را در حیرت فرو برد، درک بائرمن سرمربی تیم ملی بسکتبال که قراردادی 4 ساله با فدراسیون داشت، در سفری که به آلمان داشت با تیم باشگاهی وورتزبورگ قرارداد بست تا محمود مشحون به گفته خودش از این قرارداد شوکه شود و حالا تلاش‌های فدراسیون برای شکایت از این مربی آلمانی آغاز شده است؛ تلاشی که مشخص نیست آیا به نتیجه می‌رسد یا نه؟


در همین رابطه علی‌اصغر مانوسی‌فر کارشناس بین‌الملل ورزشی به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «این مشکل سال‌هاست دامن ورزش ما را گرفته است و متاسفانه هیچ گامی برای حل آن برداشته نمی شود. من مدت‌هاست به این موضوع در گفت‌وگوی‌های متعددی که داشتم اشاره کردم اما به آن توجهی نمی‌شود و با توجه به توسعه ورزش، هر چندوقت یک بار متوجه می‌شویم یکی از فدراسیون‌ها یا باشگاه‌های فوتبالی ما با اتفاقی مشابه روبه‌رو می شود. بعد هم در مصاحبه‌ها اعلام می‌شود خطری ارگان مربوطه را تهدید نمی‌کند، اما پس از مدتی متوجه می‌شویم که خسارتی به ورزش ایران وارد شده است.»


مانوسی‌فر در واکنش به این مسئله که چرا ما در ورزش‌مان فردی نداریم که مسائل حقوقی را به طور دقیق بداند و در بحث قراردادها به ورزش ما کمک کند، تصریح کرد: «به خدا ما کسانی را که می‌توانند در امور قراردادی به ورزش ما کمک کنند داریم، اما مشکل اینجاست که از این افراد هیچ استفاده‌ای نمی‌شود. به‌عنوان مثال برادر آقای مهدی محمدنبی یکی از حقوق‌دانان برجسته ورزشی است. ایشان در دادگاه عالی ورزش یکی از داوران معتبر است. آقای بیگلری را داریم که به طور کامل در جریان قوانین ورزشی است.»


کارگزار رسمی فیفا تاکید کرد: «مشکل این است که خود فدراسیون‌ها نمی‌‌آیند از حقوقدانان در کادر خود بهره ببرند. آنها می‌خواهند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند در حالی که اطلاع دقیقی از آخرین قوانین موجود در قراردادها ندارند و وقتی دچار مشکل می‌شوند به صورت پاره‌وقت از یک حقوق‌دان می‌خواهند که مشکل آنها را حل کند. آن هم روی قراردادی که بسته شده و در آن حق به سمت طرف خارجی است. این اتفاق باید پیش از بستن قرارداد می‌افتاد. حداقل فدراسیون‌ها وقتی می‌خواهند قرارداد ببندند بیایند در جلسات خود از حقوق‌دان‌های برجسته استفاده کنند. وقتی خود مسئولین ورزشی گامی برنمی‌دارند ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم در قرارداد با خارجی‌ها متضرر نشویم.»


مانوسی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: «من معتقدم هر کاری باید از سوی متولی آن پیگیری شود و بهتر است وزارت ورزش و شخص آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش از تمامی فدراسیون‌ها بخواهد که پس از این برای بستن قراردادها از حقوق‌دانان ورزشی استفاده کنند. حتی وزارت ورزش می‌تواند خودش حقوق‌دانانی را انتخاب و آنها را به فدراسیون‌ها معرفی کند تا کمک بزرگی به ورزش ایران بشود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر