صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۵

کره جنوبی: ترامپ ضرورت مقابله با کره شمالی را درک کرد

در پی توییت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در پاسخ به رهبر کره شمالی که مدعی ساخت موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت نفوذ به خاک آمریکا شده بود، کره جنوبی از بازگشت آمریکا به مواضع گذشته درباره کره شمالی ابراز خشنودی کرد.
کد خبر : 148051

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، کره جنوبی اعلام کرده است که نظر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا درباره کره شمالی نشان می‌دهد که او از فوریت تهدید ناشی از برنامه هسته‌ای کره شمالی آگاه است و تمایل ندارد از سیاست تحریم‌ها علیه این کشور منزوی دست بردارد.


کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد کشور او که دارای قابلیت هسته‌ای است به شروع آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیما با با قابلیت رسیدن به بخش‌هایی از خاک آمریکا، نزدیک شده بود.


ترامپ این ادعا را رد کرد و در صفحه توییتر خود نوشت: «این اتفاق نخواهد افتاد.»


وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد پیام ترامپ اولین واکنش او به موضوع هسته‌ای کره شمالی از زمان انتخابات آمریکا در ماه نوامبر است و می‌تواند نمایانگر «هشدار روشن» به کره شمالی باشد.


چو جونگ هیانک، سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت: «به دلیل اقدامات ما، رئیس‌جمهوری منتخب و مقامات آمریکایی از شدت و ضرورت تهید برنامه هسته‌ای کره شمالی باخبر هستند.»


او ادامه داد: «آنها موضع ثابت نیاز به اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی و همکاری نزدیک آمریکا و کره جنوبی را حفظ می‌کنند.»


ترامپ قبلا سیاستی در مورد کره شمالی اعلام نکرده بود اما در جریان رقابت‌های انتخاباتی نشان داد که تمایل به گفت‌و‌گو با رهبر کره شمالی دارد تا به او فرصتی بدهد.


ایالات متحده آمریکا برای سال‌ها درخواست‌های کره شمالی برای گفت‌و‌گو را رد و تأکید کرده بود باید برای این گفت‌و‌گو در ابتدا کره شمالی خلع سلاح شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر