صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۵

رشد 72 واحدی شاخص کل بورس

در جریان معاملات سهام روز دوشنبه 13 دی ماه، معامله گران بیشترین تقاضا را برای نمادهای گروه فلزات اساسی و معدنی‌ داشتند.
کد خبر : 147857

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روز دوشنبه 13 دی ماه با افزایش 72 واحدی به رقم 78 هزار و 968 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با 19 واحد کاهش عدد 15 هزار و 532 واحد را تجربه کرد.


همچنین شاخص آزاد شناور 157 واحد، شاخص بازار اول 53 واحد، شاخص قیمت با شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روز دوشنبه 13 دی ماه با افزایش 72 واحدی به رقم 78 هزار و 968 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با 19 واحد کاهش عدد 15 هزار و 532 واحد را تجربه کرد.عیار هم‌وزنی 15 واحد کاهش و شاخص بازار دوم 749 واحد، شاخص قیمت با معیار وزنی-ارزشی 25 واحد افزایش را در کارنامه روز دوشنبه خود به ثبت رساندند.


ارزش کل معاملات بورس تهران در روز گذشته به بیش از 135 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 767 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 49 هزار و 680 نوبت داد و ستد بود.


براساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 98 واحد، مخابرات ایران با 62 واحد و فولاد خراسان با 42 واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت و نماد معاملاتی سه شرکت سایپا با 190 واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین 23 واحد و ایران ارقام با 21 واحد کاهش ، بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا، بیمه پاسارگاد و حق تقدم خرید سهام آن، حق تقدم خرید سهام افرا نت از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع مس شهید باهنر، صنایع سرما آفرین ایران، گواهی سپرده عام بانک گردشگری، سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود،‌ تولیدی و صنعتی ثابت خراسان متوقف شدند.


در جریان داد و ستدهای روز دوشنبه، سه گروه خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.


صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کابل البرز، معادن بافق، تولیدی مهرام و فولاد خراسان بود. در سوی دیگر بازار ایران ارقام، سایپا، سیمان بجنورد و معدنی دماوند با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.


در جریان معاملات روزدوشنبه سرمایه گذاران برای خرید سهام شرکت های مشارکت شهرداری سبزوار، صندوق درآمد ثابت امین یکم، صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر بیشترین تقاضاها را ثبت کردند.


نمادهای پر بیننده روز گذشته نیز مربوط به شرکت‌های پارس خودرو، ایران خودرو، پتروشیمی شازند، سرمایه گذاری سایپا و کالسیمین بوده‌اند.


امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی عدد 852 واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 353 میلیون ورقه به ارزش 119 میلیارد تومان در 13 هزار نوبت، آیفکس 0.4 واحد افت کرد و در ارتفاع 852 واحد قرار گرفت.


نمادهای پر بیننده فرابورس شامل سهامی ذوب آهن اصفهان، شرکت پتروشیمی خراسان، پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت لاوان بوده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر