صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۵

تلاش «بیل و ملیندا گیتس» برای مبارزه با ایدز به وسیله یک فناوری دارورسانی خودکار

بنیاد خیریه‌ای که توسط بیل و ملیندا گیتس، صاحبان سابق مایکروسافت، اداره می‌شود با سرمایه‌گذاری روی یک تکنولوژی دارورسانی خودکار، سعی در مقابله با ایدز در آفریقا دارد.
کد خبر : 147716

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Quartz، پیشگیری همیشه بهتر از درمان است اما در درمان هم نوعی پیشگیری وجود دارد که از بروز وضعیت حاد جلوگیری می‌کند. در بیماری‌های مزمن که دریافت داروی روزانه برای حال بیمار حیاتی‌ است، تنظیم رسیدن دارو به بدن یکی از راه‌های پیشگیری از وضعیت حاد و مرگ محسوب می‌شود.


بنیاد خیریه‌ای که توسط میلیاردر معروف، بیل گیتس و همسرش ملیندا تأسیس شده است مبلغ 140 میلیون دلار روی نوعی پمپ زیرپوستی سرمایه‌گذاری کرده است تا این دستگاه را برای تولید انبوه و ارزان و ارسال به آفریقای مرکزی آماده کند.


این پمپ می‌تواند مقدار داروی لازم برای مصرف روزانه تا شش ماه یا یک‌ سال را در خود نگه‌ دارد و در زمان دقیق آن‌ را به داخل خون بفرستد. چنین وسیله‌ای برای جلوگیری از بروز علائم ایدز، انتقال HIV و حتی بیماری‌های ساده اما کشنده دیگر مانند دیابت نوع دو مورد استفاده قرار می‌گیرد.


پمپ دارو که به سادگی زیر پوست قرار داده می‌شود، نیاز به مراجعه به پزشک را در حد یک یا دو بار در سال کاهش می‌دهد و دیگر نیازی نیست که بیمار هر روز و در هر شرایطی نگران استفاده به‌موقع داروها باشد.


مبارزه با ایدز در آفریقا به دلیل اعتقادات سنتی که از روش‌های پیشگیری از بارداری در رفتار جنسی امتناع می‌کند و به‌ خصوص در قبایلی که حتی دریافت دارو را چندان مطلوب نمی‌دانند، با مشکلات زیادی همراه است و بنیاد بیل و ملیندا گیتس امیدوار است با این راه بتواند بر بخش زیادی از این مشکلات غلبه کند.


هنوز مشخص نیست قیمت تمام شده این پمپ سوزنی‌شکل و داروی داخل آن می‌تواند مشکلات آفریقا را حل کند یا خیر اما امیدهایی وجود دارد که با این سرمایه‌گذاری خیریه، محصول نهایی در حدی که بتوان آن‌ را در اختیار فقیرترین منطقه جهان قرار داد، ارزان تمام شود.


مترجم: بهزاد احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر