صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۵

رویدادهای دانشگاهی؛ از عطرافشانی مزار شهدای گمنام تا برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای نخبگان جوان

جلسه توجیهی مراقبان امتحانات پایان نیمسال اول تحصیلی ۹۶-۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد برگزار شد.
کد خبر : 147305

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی واحد هشتگرد در جلسه توجیهی مراقبان که در آستانه برگزاری امتحانات پایان نیم‌سال اول تحصیلی ۹۶-۹۵ با حضور همه کارکنان برگزار شد، گفت: «مراقبان در جلسه امتحان باید فضایی کاملا آرام را برای دانشجویان فراهم کرده تا دانشجویان با کمترین دغدغه ممکن به سوالات امتحانی پاسخ دهند.»


دکتر ولی اله کوهدار افزود: «مراقب در جلسه امتحان نباید به دنبال مچ‌گیری باشد بلکه باید طوری فضا را ایجاد کند که اندک دانشجویانی که به دنبال تقلب نیز هستند از این کار منصرف شوند.»


وی ادامه داد: «مراقب در جلسه امتحان نباید هیچ نوع رابطه دوستانه و بالعکس رابطه خصمانه‌ای را با دانشجویان ایجاد کند چون هر دو رابطه مضر است.»


معاون آموزشی واحد هشتگرد بیان کرد: «مراقبان باید با رعایت مقررات کمترین حاشیه ممکن، برای دانشجویان و دانشگاه ایجاد نکنند.»


کارگاه‌های تخصصی واحد دماوند برای نخبگان جوان


کارگاه‌های آموزشی اصول مقاله‌نویسی علمی به زبان فارسی و کارگاه روش تحقیق و فرآیندهای رساله کار‌شناسی ارشد به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد دماوند برگزار شد.


کارگاه اصول مقاله نویسی علمی به زبان فارسی از سوی حمیدرضا حسینی دانا و کارگاه روش تحقیق و فرآیندهای رساله کار‌شناسی ارشد از سوی سیامک برادران برگزار شد.


در آبان و آذر کارگاه‌های دیگری نیز برگزار شد و به این ترتیب هرهفته در این دو ماه یک کلاس آموزشی از سوی باشگاه، برگزار شده است.


حسینی دانا که عضو هیات علمی واحد دماوند است در کارگاه خود انواع مقاله را معرفی و تعریف کرد و به نقد و بررسی ساختار مقالات با ذکر نمونه پرداخت.


دیگر عضو هیات علمی واحد دانشگاهی دماوند نیز در مورد کارگاه خود اظهار کرد: «در این کارگاه روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی تدریس می‌شود تا بصورت کاربردی دانشجویان بتوانند در طی فرایند رساله کار‌شناسی ارشد آن را بکار گیرند.»


سیامک برادران اهداف رفتاری کارگاه را یادگیری دانشجویان درباره انتخاب موضوع و عنوان تحقیق، شناخت مراحل تدوین پروپوزال، تعیین روش تحقیق و مدل مفهومی، شناخت مراحل انجام تحقیق علمی، تدوین و نگارش گزارش پایان نامه بیان کرد.


سال گذشته هم باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد دماوند کارگاه‌های متعددی رابرای دانشجویان علاقه‌مند و یا نخبه واحد برگزار کرد. کارگاه‌های سال قبل روش تحقیق، چگونگی نگارش مقاله ISI و چند کلاس دیگر را شامل می‌شد.


امسال هم پیش از برگزاری این کارگاه‌ها از علاقه مندان ثبت نام شد. تبلیغات وسیعی برای این کارگاه‌ها انجام شدو در عین حال از دانشجویان رتبه بر‌تر و نخبگان دانشگاه برای شرکت در این کلاس‌ها دعوت شد.


دومین جشنواره ورزش‌های همگانی در دو بخش خواهران و برادران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن برگزار شد


مسئول تربیت بدنی واحد بروجن گفت: «در این دوره ازمسابقات که با هدف افزایش روحیه ورزشکاری و سلامت دانشجویان برگزار شد دانشجویان برادر در رشته‌های فوتسال، گل کوچک، دارت، روپایی، شنای سوئدی، پرتاب آزاد بسکتبال و طناب‌زنی به رقابت پرداختند»


سید قادر حسینی افزود: «دانشجویان خواهر نیز در رشته‌های روپایی، دارت، گل کوچک، پرتاب آزادبسکتبال، شنای سوئدی و طناب‌زنی با یکدیگر رقابت کردند.»


وی اظهار کرد: «نفرات بر‌تر این مسابقات با دعوت به حضور در تیم‌های دانشگاه برای شرکت در مسابقات، از طرف معاونت دانشجویی و فرهنگی مورد قدردانی قرار گرفتند.»


نشریه تجلی تدبیر در واحد رودهن منتشر شد


نشریه تجلی دومین شماره نشریه کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن منتشر شد.


مدیرمسئول نشریه تجلی تدبیر گفت: «دومین شماره از نشریه علمی، فرهنگی، خبری (تجلی تدبیر) را درحالی پیش کش حضور استادان وفرهیختگان بسیجی می‌کنیم که ایران اسلامی در حال گذار از جاده توسعه و سازندگی با فرصت وتهدیدهایی روبروست. پیشرفت‌های قابل توجه دولت درعرصه‌های اقتصادی وسیاسی ازجمله کاهش نرخ تورم، افزایش تولیدات علمی، تقویت اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و افزایش مبادلات وتعامل با جهان می‌تواند افق روشنی را برای کشور به همراه داشته باشد.»


دکتر شهرکی‌پور افزود: «در این شماره عنوان چون سخن آغازین، کوتاه از رئیس واحد، یاداشت، حرکت پیاده روی اربعین، دروازه بهشت، نگاه پژهنامه، بالا‌تر از خبر، دریچه خبر، تربیون خبر، خارج از محدوده چاپ شده است.»


شهرکی‌پور از همه استادان، دانشجویان و کارکنان درخواست کرد بعد از مطالعه نشریه باراهنمای‌های ارزنده‌شان در بهتر شدن نشریه محتویات آن کانون بسیج اساتید را یاری کنند.


جلسه شورای اداری کارکنان با حضور رئیس واحد میمه


رئیس جدید واحد میمه در جلسه شورای اداری کارکنان واحد میمه با تشکر از زحمات کارکنان در جلسه معارفه خود، خواستار تلاش مضاعف آنان برای دستیابی به اهداف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقاء هرچه بیشتر کیفیت در واحد میمه شد.


دکتر مرتضوی ابراز امیدواری کرد با حفظ وحدت و ایجاد همدلی و تلاش شاهد پیشرفت این واحد و ارائه خدمات هرچه بیشتر به دانشجویان گرامی باشیم.


وی از کارکنان خواست با حضور در دفتر وی، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح تا با جمع بندی آنها به راهکار‌هایی در راستای ارتقای واحد دست یابیم.


در پایان جلسه هر یک از کارکنان انتصاب دکتر مرتضوی به ریاست واحد میمه را تبریک عرض کرده و دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را بیان کردند.


غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام شهرستان نیکشهر به مناسبت هفته بصیرت


به مناسبت هفته بصیرت جمعی از روسای ادارات و مسئولان شهرستان به همراه تعدادی از اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر مزار شهدای گمنام شهرستان را غبارروبی و عطرافشانی کردند و بار دیگر با آرمان‌های شهدا و نظام اسلامی تجدید بیعت کردند.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیکشهر با گرامیداشت حماسه ۹ دی، از شهدا به عنوان یک الگوی واقعی در جامعه یاد کرد و گفت: «شهدا مثل نوری هستند که به ما مسیر راست و درست را نشان می‌دهند تا ما در مسیرمان دچار اشتباه نشویم و به بیراهه نرویم.»


حجت الاسلام علی رئوفی‌نژاد حماسه ۹ دی را روز پیوند و ارتباط عمیق مردم با رهبری انقلاب و آرمان‌های نظام خواند و افزود: «این حماسه دشمنان اسلام و ایران را مایوس و ناامید کرد و دشمنان دیدند که تمامی ملت ایران همه در صحنه و مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.»


امکانات لازم برای برگزاری امتحانات با بهترین شرایط و در فضایی سالم فراهم شده است


معاون آموزش، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر از آمادگی این واحد برای برگزاری سالم امتحانات خبر داد.


مهندس نادر رستمی به همراه ناظرین کمیته انضباطی و اعضای برگزاری امتحانات پایان ترم اول سالتحصیلی ۹۶ – ۹۵ ، با تاکید بر صحت و سلامت برگزاری امتحانات، نظم و انضباط و اجتناب از وارد کردن هرگونه اضطراب و استرس به دانشجویان گفت:«همه امکانات لازم برای برگزاری امتحانات این دانشگاه با بهترین شرایط و در فضایی سالم فراهم شده است و مجموعه همکاران با ‌‌نهایت تلاش و همدلی و بدون چشمداشتی در امر برگزاری امتحانات مشارکت دارند که این زحمات قابل قدردانی است.»


در آخر جلسه هریک از اعضای پیشنهادات و انتقادات خود را برای برگزاری سالم و نتیجه بخش امتحانات ابراز داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر