صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
معاون وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری عنوان کرد

آمادگی دانشگاه آزاد برای پرداخت یارانه به دانشجویان متقاضی مشاوره قبل از ازدواج

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حذف برخی از کد بودجه‌های جوانان در برنامه ششم توسعه گفت: متاسفانه کد برنامه بودجه مربوط به جوانان به ویژه در زمینه مشارکت‌های اجتماعی حذف شده است.
کد خبر : 14657

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمود گلزاری در نشست خبری امروز در تشریح برنامه‌های سال جاری وزارت ورزش و جوانان گفت: امسال دولت در تبصره‌های برنامه ششم، بودجه قابل توجهی را برای اشتغال جوانان به ویژه جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی در نظر گرفته است. البته جوانان نیز باید بدانند که اشتغال فقط به معنای کار دولتی و پشت میز نشینی نیست. دولت در جهت کارآفرینی و کمک به ارتقای فرهنگ کار و اشتغال نیز می‌تواند فعالیت کند. همچنین در بودجه سال ۹۴ برای اشتغال و مسکن جوانان در تبصره ماده ۱۳ بودجه اعتبار ۲۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.


تعیین تکلیف تفکیک حوزه جوانان از ورزش تا دو ماه آینده


وی در ادامه به تفکیک حوزه جوانان از ورزش پرداخت و گفت: نامه‌ای از سوی دکتر نوبخت و دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان درباره تفکیک حوزه جوانان از ورزش تنظیم شده و قرار است که این نامه در هیات دولت مطرح شود برهمین اساس تا دوماه آینده وضعیت تفکیک حوزه جوانان از ورزش مشخص می‌شود.


گلزاری ادامه داد: در این نامه پیشنهاد شده تا حوزه جوانان از ورزش تفکیک شده و به عنوان معاونت زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت کند، پیش از این و در سال ۹۳ به اجماعی در نهادهای حاکمیتی و مجلس و دولت برای تفکیک حوزه جوانان از ورزش رسیده بودیم و در این راستا به منظور انجام بهتر مسایل اداری و قانونی تفکیک، سازمان برنامه و بودجه ماموریت پیدا کرد که کارهای تحقیقاتی در این زمینه صورت دهد. دو هفته پیش نیز در اداره کل ساختارهای برنامه و بودجه جلسه‌ای داشتیم و این مسأله بررسی شد.


وی با بیان اینکه کلیات تفکیک حوزه جوانان از ورزش مورد قبول است و سازمان برنامه و بودجه یک ماه مهلت خواسته است که مشخص کند بعد از تفکیک چه اقداماتی قرار است انجام شود افزود: از یک محقق صاحب‌نظر خواسته‌ایم که با جمع‌آوری تمام اسناد کشورهای دیگر در زمینه برنامه‌ریزی به منظور تفکیک حوزه جوانان از ورزش، کمک کند.


وزارت علوم و دانشگاه آزاداسلامی پرداخت کننده یارانه مشاوره متقاضیان خود


معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین در خصوص پوشش بیمه‌ای مشاوره گفت: مشاوره مشمول بیمه نیست زیرا تعداد جلسات مشاوره به طور کامل مشخص نیست به عنوان مثال یک بیمار مبتلا به افسردگی بنا به تشخیص یک مشاور نیاز به ۵ جلسه مشاوره و بر اساس نظر مشاور دیگری به بیش از ۱۰ جلسه مشاوره نیاز دارد البته در این شرایط ما تلاش کردیم با همکاری سازمان روان‌شناسی و مشاوره، مرکز مشاوره قبل از ازدواج را راه‌اندازی کنیم و بر اساس سند ملی مشاوره قبل از ازدواج، این مشاوره حداکثر پنج جلسه وقت می‌گیرد. با توجه به برخورداری از یک سند واحد مشاوران کشور از وحدت رویه برخوردار می‌شوند.


وی یادآور شد: تاکنون وزارت علوم و دانشگاه آزاداسلامی اعلام آمادگی کرده‌اند تا برای دانشجویان خود که متقاضی مشاوره قبل از ازدواج هستند، نسبت به پرداخت یارانه اقدام کنند و تلاش می‌کنیم با همکاری شورای فرهنگ عمومی کشور مشاوره قبل از ازدواج در همه دستگاه‌ها به طور فراگیر انجام شود. امیدواریم با این کار بتوانیم تا حدودی موجب کاهش نرخ طلاق در کشور شویم.


مرجعی برای ارائه آمار رسمی از آسیب‌های جوانان نداریم


گلزاری درباره وام ازدواج جوانان اظهار کرد: این وام با پیگیری وزیر ورزش و جوانان در سال گذشته به جوانان داده شد و برای سال 94 پیگیر هستیم که پرداخت این وام از سرگرفته شود.


رونمایی از سایت همسان‌گزینی در خرداد ماه


وی درباره فعالیت سایت همسان‌گزینی تا همسری و برگزاری همایش ملی خیران ازدواج گفت: قرار است این سایت خردادماه رونمایی شود. همچنین قصد داریم در سال جاری همایش ملی خیرین ازدواج را برگزار کنیم. طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوول شورای فرهنگ عمومی کشور قرار شده است معاونت ساماندهی امور جوانان در همه جلسات شورای فرهنگ عمومی حضور یابد و مراحل ازدواج و تحکیم خانواده در این شورا مطرح شود. از سوی دیگر قرار است مدیرکل بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان نیز اقداماتی را انجام دهد.


معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آسیب‌های جوانان، اظهار کرد: جوانان مسائل متعددی از جمله آسیب دارند. در کشور ما منبع آمار و ارقام، سازمان‌های آمار و ثبت احوال است اما مرجعی برای ارائه آمار رسمی از آسیب‌های جوانان نداریم مگر آنکه قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها آماری را ارائه دهند.


حذف برخی از کد بودجه‌های جوانان در برنامه ششم توسعه


معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به عملیاتی نشدن ماده 41 برنامه پنجم توسعه اظهار کرد: براساس این ماده دستگاه‌های اجرایی موظف به تخصیص بخشی از بودجه خود برای جوانان هستند اما بسیاری از دستگاه‌ها این کار را انجام نداده‌اند و تنها با سازمان صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه فعالیت‌هایی کرده است. با توجه به اینکه امسال آخرین سال اجرای برنامه پنجم توسعه است، انتظار داریم دستگاه‌ها در زمینه اجرایی شدن ماده 41 فعال شوند.


وی افزود: در زمینه اجرای ماده 41 در دستگاه‌ها، دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان به همه وزارتخانه‌ها نامه نوشتند و این ماده را به آنها یادآوری کردند. ما در شورای معاونان برخی وزارتخانه‌ها مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور پیدا کردیم و اجرای این ماده از آنان مطالبه کردیم.


معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حذف برخی از کد بودجه‌های جوانان در برنامه ششم توسعه گفت: متاسفانه کد برنامه بودجه مربوط به جوانان به ویژه در زمینه مشارکت‌های اجتماعی حذف شد. ما در این زمینه اعتراض کردیم، نامه نوشتیم و جلساتی را برگزار کرده‌ایم و توجیهات ارائه شده را نپذیرفتیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر