صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
در پی اعلام توافق آتش‌بس روسیه و ترکیه:

ظریف و چاووش اوغلو درباره سوریه گفت‌وگو کردند

در حالی که ساعاتی پیش رسانه های ترکیه از توافق آتش بس در سوریه بین روسیه و ترکیه خبر داده اند، وزارت امور خارجه ایران اعلام که وزیران امور خارجه ایران و ترکیه در تماسی تلفنی درباره آخرین وضعیت سوریه گفت‌و‌گو کردند.
کد خبر : 146504

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در تماسی تلفنی آخرین وضعیت سوریه به ویژه مسائل انسانی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.


بر اساس این گزارش این گفت‌وگوی تلفنی در حالی انجام شد که امروز اخباری درباره توافق روسیه و ترکیه درباره آتش‌بس در سوریه منتشر شده است.


مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته است، آنکارا به دنبال آن است که آتش‌بس فراگیر در سوریه برقرار شود و تمامی مناطق این کشور از شمال تا جنوب به این آتش‌بس بپیوندند.


او بدون اشاره به مفاد طرح آتش‌بسی که قرار است از امشب اجرایی شود و رسانه‌های ترکیه امروز از آن خبر داده‌اند، گفت: انتقال سیاسی قدرت با حضور بشار اسد غیر ممکن است و من می‌دانم که مخالفان این مسئله را نخواهند پذیرفت.


با وجود این هنوز روسیه نسبت به انتشار این اخبار واکنشی نداشته است.


از سوی دیگر روز گذشته خبرگزاری راشاتودی از گفت‌وگوی تلفنی محمد جواد ظریف و مولود چاووش‌اوغلو همتای ترک او درباره بررسی وضعیت سوریه و مفاد توافق برقراری آتش‌بس در این کشور خبر داد.


پیش از این روسیه اعلام کرده بود که مذاکرات صلح سوریه در آستانه قزاقستان با موافقت ایران، روسیه، ترکیه و سوریه و با حضور معارضان سوری در دی ماه برگزار می‌شود.


طی دو هفته گذشته و در پی برگزاری نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو با هدف مذاکره درباره سوریه گفت‌و‌گوهای متعددی میان مقامات سه کشور در سطوح مختلف به منظور حل بحران سوریه انجام شده است. هنوز جزئیاتی درباره توافق آتش‌بس روسیه و ترکیه در مورد سوریه منتشر نشده اما به نظر می‌رسد که گفت‌و‌گوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و ترکیه نیز در همین محور بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر