صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معرفی برترین‌ ارایه‌دهندگان خدمات پس از فروش خودرو/ سایپا در انتهای جدول

در میان شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سواری، شرکت ایران‌خودرو در رتبه پنجم و سایپا در انتهای جدول و در رتبه دوازدهم قرار دارد.
کد خبر : 146346

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، گزارش میزان رضایت‌مندی مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای سواری در 6 ماهه ابتدایی امسال از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد که بر اساس آن میزان رضایت مشتریان در مقایسه با 6 ماهه دوم سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.


گزارش منتشر شده، وضعیت رضایت‌مندی مشتریان در فرآیند خدمات پس از فروش خودروهای سواری متوسط امتیاز 691 از 1000 امتیاز در 6 ماهه اول امسال را نشان می‌دهد. در این میان شرکت ایرتویا، ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش خودورهای تویوتا با امتیاز 762 رتبه نخست را در میان شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات پس از فروش خودورهای سواری با بیش از 10 نمایندگی را کسب کرد. همچنین شرکت گلرنگ‌موتور ارایه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای هوندا با امتیاز 780 رتبه نخست را از نگاه مشتریان کسب کرده است.


در مطالعه میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش، شاخص‌هایی نظیر زمان صرف شده برای انجام تعمیرات، برخورد و پاسخگویی، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات و توزیع شبکه خدمات پس از فروش مورد بررسی قرار گرفته است.


همچنین کمبود و یا نبود قطعات، کمبود تعداد نمایندگی‌های مجاز، کیفیت پایین قطعات و خدمات، عدم انجام کار و رفع ایراد و هزینه‌تراشی بی‌مورد از جمله انتقادات مشتریان مراجعه‌کننده به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش طی این مدت بوده است.


جدول رضایت‌مندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودورهای سواری در 6 ماهه ابتدای امسال در ادامه آمده است:

























































































عرضه‌کننده ارایه خدمات پس از فروش محصول مورد بررسی شاخص رضایت مشتریان (از 1000 امتیاز)
ایرتویا ایرتویا تویوتا 767
اطلس‌خودرو اطلس‌خودرو کیا (سراتو، اسپرتیج، سورنتو، سول و...) 742
آسان موتور آسان موتور هیوندای (توسان، آزرا، سانتافه، النترا و...) 735
آرین موتور پویا آرین موتور پویا میتسوبیشی( میراژ، لنسر و...) 727
ایران‌خودرو ایساکو سمند، پژو 206، پارس، تندر 90 و... 711
مدیا موتورز مدیاقشم ام جی روور 6، 350، 550 710
بهمن موتور مزدا یدک مزدا 3، وانت مزدا، وانت کاپرا 710
پارس خودرو سایپا یدک مگان، ماکسیما، تندر 90، برلیانس و... 681
خودروسازان راین پزستوی آبی ارگ هیوندای (آونته و ورنا)، ولیکس 675
مدیران خودرو مدیران خودرو امی وی ام 110، 530 ، X33 669
رامک خودرو یامک یدک سانگ یانگ 665
سایپا سایپا یدک پراید، ریو، تیبا، چانگان، اریو و... 661
کرمان‌موتور بم خودرو لیفان، توجوی 658


انتهای پیام/

ارسال نظر