صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۳۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا؛

امیر قلعه‌نویی: می‌خواهند قانون را دور بزنند به تراکتور« گیر» می‌دهند/ جدایی «محسن بنگر» و «جاسم‌کرار» فقط گمانه‌زنی است

سرمربی تراکتورسازی گفت: من دیگر نمی‌خواهم درمورد سروش رفیعی حرف بزنم. ما براساس واقعیت کارمان را جلو می‌بریم.
کد خبر : 146319

حمیدرضا نقیبی، گروه ورزشی- تیم فوتبال تراکتورسازی در نیم‌فصل اول شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر توانست با کسب 30 امتیاز در رده دوم قرار بگیرد. سرخ‌پوشان تبریزی در جام حذفی هم موفق بوده‌اند و توانستند خود را به مرحله نیمه‌نهایی برسانند. بدون شک موفقیت‌هایی که تراکتورسازان به‌دست آوردند به دلیل حضور امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر است. او در گفت‌وگو با آنا درباره عوامل موفقیت تیمش، ادامه رقابت‌های لیگ و دیدار حساس روز شنبه شاگردانش با ذوب‌آهن در اصفهان صحبت کرد.


* پیروزی بر نفت‌ تهران در آخرین هفته لیگ برتر باعث شد نیم‌فصل اول را با موفقیت به پایان برسانید. این پیروزی برای تراکتور فقط سه امتیاز داشت؟


- ما واقعا بازی سختی انجام دادیم. از این جهت که هم کیفیت زمین بسیار نامطلوب بود و هم اینکه تیم نفت‌ تهران حریف بسیار آماده‌ای بود. جا دارد از بازیکنان تیمم تشکر کنم که واقعا فوتبال خوبی را ارائه کردند و با بازی بدون نقص خود سه امتیاز ارزشمندی به دست آوردند که ارزش آن بیش از حدی بود که ما را به دو امتیازی صدرنشین برساند. اهمیت روحی و روانی این پیروزی روحیه‌بخش به‌طور حتم در ادامه فصل بیشتر مشخص می‌شود.


* پنالتی که محمدرضا اخباری مقابل نفت‌تهران گرفت باعث شد تا او اشتباه مقابل استقلال را جبران کند؟


- چیزی که در تیم تراکتورسازی اهمیت دارد مسئله تیم بودن و اتحاد داشتن است. هر انسانی اشتباه می‌کند. ما باید فرصت بدهیم تا اشتباهات جبران شود. اخباری در نیمه دوم بازی با استقلال بازی بسیار خوبی را انجام داد و دیگر بازیکنان هم بازی را درآوردند. او هم برابر نفت‌تهران به تیم کمک کرد و نگذاشت حریف به گل برسد.


* دیدار امروز تیم‌تان در جام‌حذفی آخرین دیدار تراکتورسازی است یا ذوب‌آهن؟


- ذوب‌آهن یک باشگاه خوب است که تیم فوتبالش هم در لیگ برتر یکی از مدعیان است. ما بازی سختی داریم. ولی سخت‌تر از بازی افسوسی است که در زمان ورود به ورزشگاه نقش‌جهان با آن مواجه می‌شویم. اینکه چرا نباید کشور بزرگی مثل ایران همه زمین‌های فوتبالش مثل زمین چمن نقش‌جهان با کیفیت باشد. نباید برای من مربی این دغدغه وجود داشته باشد که پیش از بازی با هر حریفی اول باید زمین مسابقه را آنالیز کنیم و بعد از آن شرایط حریف را مورد ارزیابی قرار دهیم. باور کنید زمین فولاد شهر انگار چمن را روی آسفالت ریخته اند. زمین سفت که راه رفتن هم روی آن مشکل است.


* به نظر شما چگونه می‌توانیم این مسئله را حل کنیم تا همانند کشورهای دیگر دارای زمین‌های باکیفیت شویم؟


- آدم وقتی بازی‌های عرب‌ها را می‌بیند بیشتر تاسف می‌خورد که آنها در آن آب‌وهوای شرجی زمین‌هایی با کیفیت بالا دارند و ما که خدا لطف کرده و چنین آب‌وهوای خوبی را بر کشورمان حکمفرما کرده از داشتن زمین‌های بازی خوب محروم هستیم. ما فقط ورزشگاه آزادی، نقش‌جهان، بنیان‌دیزل و یادگار امام را البته اگر کیفیت زمینش مساعد شود، داریم و در تمامی ورزشگاه‌ها با مشکل روبه‌رو هستیم. نمی‌دانم تا چه زمانی این قضیه ادامه می‌یابد. امیدوارم آقای سلطانی‌فر که ان‌شاءالله 4 سال دیگر هم وزیر ورزش باشند نسبت به حل مسئله زمین‌ها ورود کند. ما که ورزشگاه نمی‌توانیم بسازیم حداقل کیفیت زمین‌های خود را بالا ببریم.


* با وجو کیفیت بد زمین فولاد شهر پیش‌بینی شما از نتیجه بازی امروز چیست؟


- ذوب‌آهن تیم خوبی است و درچند هفته گذشته نتایج خوبی گرفته است ولی ما به‌هرحال هفته به هفته داریم بهتر می‌شویم و از زمانی که بازی‌های‌مان لیگ‌گونه دنبال می‌شود توانسته‌ایم بازی‌های بسیار بهتری را از تمامی تیم‌ها ببینیم. به‌هرصورت ما این فصل چیزی به نام لیگ نداشتیم چرا که بازی‌ها از هفته اول تا هفته پانزدهم به‌صورت مستمر برگزار نشد و با وقفه‌های زیادی همراه بود. حالا که چندین هفته موفق شدیم پشت‌سر هم بازی کنیم به شرایط خوبی رسیدیم و امیدوارم برابر ذوب‌آهن بازی خوبی را از هر دو تیم شاهد باشیم. متاسفانه بازی ما در نقش جهان برگزار نمی‌شود که اگر می شد به طور حتم شاهد بازی خوبی از سوی دو تیم بودیم .سعی کردیم نقاط ضعف ذوب‌آهن را شناسایی کنیم و بر روی انها کار کردیم و امیدوارم نهایتا با دست‌پر از اصفهان به تبریز برگردیم.



* از کیفیت تیم‌تان و همچنین نیم فصل لیگ رضایت دارید؟


- آن بخشی که رقابت‌ها به صورت لیگ هفته به هفته دنبال شد مورد رضایت من است اما آن قسمتی که دائما بازی‌ها تعطیل می‌شد بدون شک مورد قبول من و تمامی مربیان لیگ نیست. در خصوص مدتی که ما رقابت‌ها را به صورت لیگ دنبال کردیم باید بگویم که بازی‌ها به‌رغم کیفیت نه‌چندان مناسب زمین‌ها قابل قبول بود ولی بازی‌هایی که در زمین‌های مرغوب بود از نظر من زیباتر بود. مثلا بازی ما با استقلال در ورزشگاه آزادی یکی از قشنگ‌ترین بازی‌های لیگ بود. طبیعتا من از تیم خودم راضی هستم چرا که تا اینجا خوب عمل کرده‌ایم و به‌غیر از دیدار با سایپا در دیگر بازی‌ها نمایش مناسبی داشتیم.


* در این فصل در لیگ برتر پدیده‌ای دیدید؟


- جوان‌های خوبی بودند که می‌توانند آینده فوتبال ما باشند. در ذوب‌آهن، سپاهان، پرسپولیس و استقلال خوزستان همین‌طور پیکان و نفت‌تهران مهره‌های مناسبی دیدم که می‌توانند در سال‌های آینده برای خود چهره‌های سرشناسی شوند. در تیم ما هم علی طاهران، محمد نادری، محمدرضا مهدی‌زاده و فاخر تهامی بازیکنان آینده‌داری نشان دادند.


* گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد نقل‌وانتقالات تراکتورسازی مطرح است. جدایی محسن بنگر و جاسم‌کرار تا چه اندازه جدی است و آیا گزینه‌ای برای جذب کردن انتخاب کرده‌اید؟


- خود شما می‌گویید گمانه‌زنی و به طور حتم قطعیت ندارد. حتی اگر فوتبال هم تعطیل باشد باز هم خبرهای زیادی براساس شنیده‌ها و حدس‌ها در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود. من هنوز لیست خروجی تحویل مدیرعامل باشگاه نداده‌ام. فقط دو بازیکن سرباز جذب ما شده‌اند. برای جذب بازیکنان دیگر هم فعلا تصمیمی تا بعد از بازی با ذوب‌آهن نداریم. اگر لیست خروجی هم تهیه کنیم فقط برای آینده‌نگری است وگرنه بحث کیفیت اصلا مطرح نیست.


* بسیاری تیم‌ها به حضور بازیکنان سرباز در تیم تراکتورسازی معترضند و می‌گویند این کار تیم‌های دیگر را تضعیف می‌کند؟


- همواره سعی کرده‌ایم که قانون را رعایت کنیم و جذب بازیکنان سرباز هم کاملا قانونی صورت می‌گیرد. این بازیکنان هم برای آنکه در لیگ برتر بمانند تلاش می کنند به تراکتورسازی بیایند. متاسفانه برخی تیم‌ها می‌خواهند قانون را دور بزنند به همین دلیل بی جهت به ما «گیر» می‌دهند. اگر جذب بازیکن سرباز توسط تراکتور سازی مشکل دارد من هم می‌گویم بودجه تیم های صنعتی بین همه تیم‌ها تقسیم شود ما هم دیگر سرباز نمی‌گیریم.


* حضور سروش رفیعی در اردوی پرسپولیس به منزله جدایی این بازیکن از تراکتورسازی است یا تعبیر دیگری دارد؟


- من دیگر نمی‌خواهم درمورد سروش حرف بزنم. ما براساس واقعیت کارمان را جلو می‌بریم. رفتن بازیکن پیش دوستانش مسئله‌ای طبیعی است.سروش رفیعی را در زمین تمرین دیدم و با او صحبت کردم رفیعی بازیکن عاقلی است و اولویتش خارج رفتن است. به هر حال گفتنی ها را به سروش گفتم باید صبر کنیم ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.


* به عنوان سوال پایانی چقدر به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی امیدوارید؟


- ما به تکلیف‌مان عمل می‌کنیم یعنی موظف به انجام تکلیفی هستیم که بر دوش‌مان گذاشته شده است. ما تلاش می‌کنیم طبق برنامه‌ای که داریم کارهای خود را جلو می‌بریم. از سردار آجورلو هم تشکر می‌کنم که همه جوره از تیمش حمایت می‌کند. دیگر هر اتفاقی رخ بدهد خواسته آن بالایی بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر