صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
 وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد:

دلایل ناکامی طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به خبر درج شده در رسانه ها پیرامون «اعلام شکست طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت» و تیتر خبرگزاری تسنیم در تاریخ 95/10/3 با عنوان «اعلام رسمی شکست طرح آقای رئیس‌جمهور پس از یکسال / روحانی با مقصران چه برخوردی می‌کند» واکنش نشان داد.
کد خبر : 146191

به گزارش گروه اقتصادی آنا مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به خبر درج شده در رسانه ها پیرامون «اعلام شکست طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت» و تیتر خبرگزاری تسنیم در تاریخ 95/10/3 با عنوان «اعلام رسمی شکست طرح آقای رئیس‌جمهور پس از یکسال / روحانی با مقصران چه برخوردی می‌کند» اعلام کرد :


طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی جهت حمایت از تولید داخل، خروج واحدهای تولیدی از رکود از طریق تحریک کنترل شده تقاضا، مطرح و موضوع طی بخشنامه شماره 209930 مورخ 94/8/10 سازمان برنامه‌ و بودجه و دستور شماره 60/195963مورخ94/9/10 دفتر معاون اول محترم رئیس جمهور اعلام گردید. در این ارتباط اقدامات لازم توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرح ذیل انجام شد.
1ـ اطلاع‌رسانی لازم و فراخوان ثبت‌نام واحدهای صنعتی و تولیدی در سامانه وزارت متبوع
2ـ انتخاب کالاهای ایرانی با معیارهای:
ـ دارا بودن پروانه بهره‌‌برداری از وزارت متبوع
ـ داشتن استاندارد ایمنی و عملکردی و رتبه مصرف انرژی برای کالاهای انرژی بر
ـ تأمین موجودی کالا در تمام نمایندگی‌ها در مدت فرایند اجرای طرح
3ـ ارسال اطلاعات 138 واحد صنفی (شامل تعداد 16 هزار قلم کالا و 13 هزار نمایندگی فروش حضوری و سامانه فروش اینترنتی) به بانک مرکز جمهوری اسلامی ایران


با توجه به نو بودن طرح کارت اعتباری در سطح کلان کشور، علی‌رغم تلاش و همکاری این وزارت و دستگاه‌های همکار، به دلایل مشروحه ذیل این طرح با موفقیت مطلوب همراه نگردید:
ـ ‌محدود بودن جامعه هدف و مخاطب طرح، علی‌رغم تأکید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر گسترش جامعه مخاطب به کلیه حقوق‌بگیران و بازنشستگان دولتی و لشگری
ـ زمان بسیار محدود اجرای طرح (از تاریخ 95/2/1 لغایت 95/4/31)
ـ کافی نبودن زیرساخت‌ مناسب فنی و نرم‌افزاری بانکی و عدم آشنایی کامل تولیدکنندگان، فروشندگان و متقاضیان با عملکرد این طرح
ـ ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی طرف قرارداد با بانک‌های عامل
ـ‌ضعف همکاری شرکت‌های psp با واحدهای صنعتی در بروزرسانی دستگاه‌های پوز
ـ توزیع نامناسب کارت‌های اعتباری (در برخی موارد کارت‌های منقضی شده به دست متقاضیان رسیده است)
ـ مشکلات متعدد در سامانه اینترنتی بانکهای عامل و بعضی از سازمان‌های ذیربط جهت ثبت‌نام متقاضیان


انتهای پیام/

ارسال نظر