صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۵

دستور ویژه نخست‌وزیر عراق برای پیگیری پرونده ربایش خبرنگار سابق الشرق‌الاوسط

نخست‌وزیر عراق به دستگاه امنیتی این کشور دستور داد زوایای پنهان ربودن یک خبرنگار عراقی از منزلش را بررسی و گزارش آن را ارائه کنند.
کد خبر : 146161

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه خبری بی‌بی‌سی عربی، دفتر نخست‌وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «حیدر العبادی به دستگاه امنیتی دستور داد تا فورا موضوع ربودن افراح شوقی، خبرنگار روزنامه الشرق الاوسط عربستان از داخل منزلش را بررسی و برای نجات جان و حفظ سلامتی‌اش تلاش کنند.»


افراد ناشناس دوشنبه شب شوقی را چند ساعت پس از انتشار مقاله‌ای از او در اینترنت با عنوان «آزاد بودن حمل سلاح در محیط‌های آموزشی» و انتقاد شدید از گروه‌هایی که خود را فراتر از قانون تصور می‌کنند، از مقابل منزلش ربودند.


شوقی پیشتر در روزنامه الشرق‌الاوسط کار می‌کرد و بارها به‌دلیل انتشار گزارش‌های خبری جعلی با انتقاداتی مواجه و علیه او اقامه دعوی شده بود. باوجود این، وی پیشتر از چنین اقدامی عذرخواهی کرده بود.


یک منبع امنیتی دراین‌باره گفت: «افراد مسلح ناشناس و لباس شخصی سوار بر 3 خودروی بدون پلاک شبانه به منزل شوقی در منطقه سیدیه در جنوب غربی بغداد رفتند و او را ربودند.»


این منبع افزود: «افراد مسلح به خانواده شوقی حمله کردند، طلا و جواهرات، پول و سند ماشین را دزدیدند و خود را به مکان نامعلومی منتقل کردند.»


در حال حاضر دفتر عملیات بغداد به‌عنوان مسئول حفظ امنیت پایتخت عراق تیم تحقیقاتی مشترکی با دستگاه امنیتی تشکیل داده است و اعلام کرده‌اند ساکنان آن منطقه اطلاعات و مشاهدات خود درباره حادثه را به پلیس و نیروهای امنیتی گزارش کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر