صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۶ - ۰۵ دی ۱۳۹۵

چاپ دو کتاب توسط استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا و ساری

دو کتاب برنامه‌ریزی درسی در عصر نوین و رازگشایی برنامه درسی معنوی از سوی دکتر مرضیه رضایی کلانتری و دکتر محمد صالحی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا و ساری تالیف و منتشر شد.
کد خبر : 145476

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کلانتری در مورد کتاب برنامه ریزی درسی در عصر نوین گفت: «این کتاب در راستای برنامه درسی بصورت جامع تدوین شده و مسائل و موضوعات مهمی همچون آمایش سرزمین، طراحی برنامه درسی، تئوری‌های جدید، بصیرت‌های برنامه درسی فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه درسی معنوی را در برمی گیرد.»


وی دکتر محمد صالحی عضو هیات علمی واحد ساری و دکتر محمد حاجی زاد عضو هیات علمی واحد نکا را از همکاران خود در تالیف این کتاب معرفی کرد.


کلانتری اظهار کرد: «این کتاب در ۱۶ فصل به مباحثی در خصوص روند تحولات برنامه درسی، مفاهیم و تعاریف برنامه ریزی درسی، از آمایش سرزمین تا برنامه ریزی درسی، نیازسنجی در برنامه ریزی درسی آموزشی، فراشناخت در فرآیند یاددهی و یادگیری، تئوری‌های برنامه درسی، برنامه درسی پنهان، متاتئوری برنامه درسی، دیدگاه و فرادیدگاه‌های برنامه ریزی درسی، رویکرد بین رشته‌ای برنامه درسی در آموزش عالی، طراحی و آموزش پودمانی، جایگاه آینده پژوهی در برنامه ریزی درسی، جایگاه برنامه درسی در فرآیند جهانی شدن، منطقه‌ای شدن و انفرادی شدن، بصیرت‌های برنامه درسی در هزاره سوم، آموزش مجازی پارادایم جدید در برنامه درسی، معنویت در برنامه درسی، ارزشیابی برنامه درسی، مدیریت طرح درس در هزاره سوم پرداخته است تا خوانندگان به نگاه روشن‌تر و دقیق‌تری در این حوزه دست یابند.»


کلانتری در مورد چاپ کتاب دیگر با عنوان «رازگشایی برنامه درسی معنوی» مطالعه این کتاب را موجب بازیابی هویت معنوی هر فرد و فراهم شدن زمینه اجرای آن در صحنه‌های کلاس و زندگی عنوان کرد و گفت: «مطالعه این کتاب موجب غنای نظری و علمی اساتید، دبیران، دانشجویان و علاقه‌مندان به نظام تعلیم و تربیت و آموزش عالی کشور را فراهم می‌آورد و می‌تواند به عنوان منشور راهنمای زندگی علمی و عملی هر فرد در زندگی فردی وحرفه‌ای واقع شود.»


وی افزود: «این کتاب شامل ۷ فصل که در برگیرنده­ عنوان‌هایی درس در زمینه روند تحولات برنامه درسی، تعاریف و مفاهیم معنویت، هوش معنوی و معنویت در کار، جایگاه روح در آموزش، تئوری‌ها و مدل‌های جدید تربیت و هوش معنوی، برنامه درسی معنوی ودید گاه‌های برنامه درسی از نظر صاحب نظران، بصیرت و پاسخگویی به فراپیچیدگی برنامه درسی، نمونه‌ای از مدارس معنوی تدوین شده است.»


کلانتری، دکتر محمد صالحی عضو هیات علمی واحد ساری و دکتر سیده زهرا حسینی درونکلایی عضو هیات علمی واحد بابل را از همکاران خود در تالیف این کتاب معرفی و ابراز امیدواری کرد این کتاب موجبات درک عمیق و جامع برنامه درسی معنوی برای اساتید، دبیران، دانشجویان و علاقمندان به نظام تعلیم و تربیت و آموزش عالی کشور را تسهیل کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر