صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۵
وزیر بهداشت در جمع پزشکان بسیجی:

تحمیل هزینه‌های اضافی عدم تجمیع بیمه‌ها بر کشور/سلامت مردم برای مسئولان اقتصادی اولویت ندارد

وزیر بهداشت با انتقاد از اظهارات برخی مسئولان کشور در تخریب طرح تحول سلامت گفت: عدم تجمیع بیمه‌ها حدود 1300میلیارد هزینه اضافی به کشور تحمیل می‌کند و علی‌رغم تاکید رهبری مبنی بر تولیت وزارت بهداشت در حوزه سلامت هنوز در عمل رعایت نشده است.
کد خبر : 144661

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از سلامت آنلاین، سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت در جمع پزشکان بسیجی گفت: کار ما افتاده دست کسی که در آسمان هواپیما دارد و در در دریا کشتی، فکر می‌کند کار اقتصادی‌اش را انجام داده است و باید حقوق بازنشسته‌هایش را بدهد. به فکر بیماران و پزشکان و پرستاران نیست. ۶/ ۶ میلیون نفر دو بیمه و همپوشانی دارند که این موضوع ۱۳۰۰ میلیارد هزینه اضافی به کشور تحمیل می‌کند. حاضر نیستند بیمه‌ها تجمیع شود که گیر کار در آید. چرا نمی‌خواهند ساختار را اصلاح کنند. چون منافع آنها به مخاطره می‌افتد.


وی افزود: قرار بود پنج میلیون نفر بیمه رایگان شوند ولی رفتند ۱۱ میلیون را بیمه کردند. خوب چرا وقتی منابع آن را نداشتید رفتید بیمه کردید و حالا مشکل را گردن طرح تحول می اندازید؟.من از پشت این تریبون اعلام می‌کنم در طول ۳۰ سال گذشته سهم درمان کارگرانی که سنگشان را به سینه می‌زنند، خرج درمان آنها نشده است. در همین یک سال گذشته از کارگر پول گرفتند اما برای درمان کارگران هزینه نکردند.هم اکنون نیز ۱۱ هزار میلیارد تومان بدهی دارند.
هاشمی ادامه داد: من که نمی‌توانم در بیمارستان را ببندم. وزارت نیرو نیستم که پروژه‌ام را تعطیل کنم. تولیت چند گانه در سلامت جواب نمی‌دهد. شورای عالی بیمه همه کاره است و وزیر بهداشت در این شورا فقط یک رای دارد. رهبری نوشتند تولیت با وزارت بهداشت است ولی در عمل چنین نشده است. من تکلیفم را انجام داده‌ام. به رهبری و مجلس و همه گفته‌ام و در جمع شما پزشکان عزیز هم تاکید می‌کنم تا بیمه درست نشود سلامت مردم سامان‌ نمی گیرد. متولی بدون منابع کاری از پیش نمی‌برد.


وزیر بهداشت یادآور شد: شما پزشکان بسیجی و در خط مقدم و جلوی خاکریزها بودید. می‌دانم از شنیدن اخبار آسیب‌های اجتماعی دلگیر می‌شوید. رسانه‌هایی که بر طبل اختلاف می‌کوبند و آمار جعلی می‌دهند، روز به روز بیماران اعصاب و روان را بیشتر می‌کنند. امام راحل تلاش کرد دولت و مردم را یکی کند، الان دائم می‌گویند دزدی و رانت خواری و فیش‌های نجومی و ... گناه امثال من این است که آمدم، ایستادم که کار مردم راه بیفتند. ما که انقلاب کردیم به دنبال پست و مقام و رانت نبودیم و آمدیم خدمت کنیم .حالا بببنید چه کسانی ما را کتک می‌زنند، کسانی که نه انقلاب و جنگ را دیده‌اند و نه سختی‌های کار را درک کرده‌اند.
وی افزود: شما بچه‌های بسیجی هستید و می‌دانید مشکل ما در همه حوزه‌ها نبود اخلاق و انصاف است.می‌خواهم بگویم مردم در موضوع سلامت و بهداشت مشکل دارند. باید دولت‌ها و مجالس در این حوزه سرمایه گذاری کنند. ولی اقتصادی‌ها برایشان سلامت اولویت ندارد. آنها به فکر کارخانه و پالایشگاه و ...هستند.
وزیر بهداشت ادامه داد: ما حافظ حقوق مردم هستیم. باید کاری کنیم توجه به حوزه سلامت کاهش پیدا نکند. مردم در مساله رفاه اجتماعی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، چرا چشم‌ها را بسته‌ایم و نمی‌خواهیم ببینیم. من از شما می‌خواهم رفاه و سلامت مردم را از همه مطالبه کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر