صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۵
گرامیداشت هفته پژوهش در واحد ملایر

ملک‌حسینی: مسئولان علمی تحقیق و انتشار و مصرف دانش را به منصه ظهور برسانند

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با شعار پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی، فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی با حضور معاونان و جمع کثیری از استادان و دانشجویان پژوهشگر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر برگزار شد.
کد خبر : 144448

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با توجه به اهمیت مدیریت دانش در کشور گفت: هر روز باید روز پژوهش باشد نه فقط مختص یک روز یا یک هفته در سال.


دکتر عباس ملک‌حسینی افزود: «در کشورمان در چند سال گذشته دانشگاه‌ها افزایش پیدا کردند اما متاسفانه آن دستاوردهایی که مورد انتظار بود به طور کامل محقق نشد.»


وی بیان کرد: «کشور ایران بعد از هند، چین و آمریکا چهارمین کشوری است که به تربیت مهندس پرداخته است اما مدیریت دانش ما کمی ضعیف است و مسئولان دانشگاه‌ها و مسئولان علمی باید سه موضوع تحقیق، انتشار دانش و مصرف دانش را که سه مرحله مدیریت دانش است را رصد و به منصه ظهور برسانند.»


وی اظهار کرد: «ما در صنعت نفت و خودرو چندین دهه است که فعالیت داریم اما از پتانسیل‌های موجود این صنایع در کشور بخوبی استفاده نمی‌کنیم و در برخی موارد در این صنایع متاسفانه از داده‌های صنایع کشور‌های دیگر استفاده می‌کنیم. سرعت رشد ما ۱۱ برابر دنیا است ولی در اختراعات، اکتشافات و... نتیجه مطلوبی نگرفته‌ایم؛ باید نسبت به این موارد ریشه‌یابی عمیقی داشته باشیم تا مشکلات علمی را به خوبی حل کنیم.»



دکتر حسین سلیمانی معاون پژوهش و فناوری واحد ملایر نیز درباره اهمیت تجاری سازی ایده‌ها و کارکرد متفکرانه به سخنرانی پرداخت و گزارشی از فعالیت‌های حوزه پژوهش و چگونگی انتخاب پژوهشگران بر‌تر ارائه کرد.


در جریان برگزاری گرامیداشت هفته پژوهش، نمایشگاه عکس، مسابقه ماکارونی و نجات تخم‌مرغ از سوی دانشجویان و همکاران حوزه پژوهش برگزار و از اساتید و دانشجویان پژوهشگر بر‌تر با اهدای لوح، قدردانی به عمل آمد.


در بخشی از الوح اهدایی به پژوهشگران بر‌تر با امضای ملک‌حسینی آمده است:


چه ارزشمند است و گرانقدر سعی و تلاش در راستای انجام امور آنگونه که موجب رضایت خداوند باشد، گرچه زبان و قلم توان تقدیر و تشکر از زحمات خداپسندانه جنابعالی را ندارد، بدینوسیله مراتب قدردانی و تشکر خود را از مساعی خالصانه حضرتعالی در امر خطیر پژوهش اعلام می‌دارد.


توفیق روزافزون شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جامعه علمی و فرهنگی کشور آرزومندیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر