صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

2.1 میلیارد دلار سفارش ساخت کشتی طی 11 ماه

شرکت کشتی‌سازی هیوندای کره جنوبی از ثبت 2.1 میلیارد دلار سفارش ساخت کشتی در 11 ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر : 144229

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از مانا، در ماه نوامبر سال جاری میلادی شرکت صنایع سنگین هیوندایی به عنوان بزرگترین شرکت کشتی سازی کره جنوبی از سوی شرکت آلمانی برنارد شولت سفارش ساخت یک فروند کشتی سوخت رسان به ظرفیت 7.500 متر مکعب را دریافت کرد که بر اساس اسناد این شرکت کشتی سازی ارزش این قرارداد 571 میلیون دلار اعلام شده است.


بر اساس این گزارش، ارزش قراردادهای این شرکت در بخشهای گوناگون از قبیل مهندسی، موتور سازی، سیستمهای الکتریک، ساخت تجهیزات و انرژیهای پاک 7.1 میلیارد دلار اعلام شده است.


شرکت کشتی سازی هیوندایی در حال حاضر نتایج بهتری را نسبت به رقیب کره ای خود به نام شرکت سامسونگ به ثبت رسانده است و ارزش قراردادها و سفارشات به این کشتی سازی در 11 ماهه سال جاری میلادی به 2.1 میلیارد دلار می رسد.


شرکت کشتی سازی سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای کشتی سازی درکره جنوبی، میزان 800 میلیون دلار سفارش ساخت کشتی را در 11 ماه سال جاری میلادی به ثبت رساند.


لازم به ذکر است این شرکت همچنین در هفته جاری تفاهمنامه همکاری را با شرکت سینگام سیتی بته به منظور احداث مرکز تحقیقات و توسعه امضا کرد.


به گزارش آنا، ایران یکی از مشتری‌های این شرکت کره‌ای است که در سال 2008 قراردادی را برای ساخت 10 کشتی با آن امضا کرده است اما پس از وضع تحریم‌ها از سوی غرب و مشکل تبادل باقی مبلغ قراداد، ساخت کشتی‌ها نیز متوقف شد. البته آذرماه امسال قرارداد ساخت 10 کشتی با هیوندای کره به ارزش 700میلیون دلار دوباره امضا و احیا شد که این نخستین قرارداد ساخت کشتی برای شرکت‌های ایرانی پس از توافق برجام محسوب می‌شود. هرچند برخی انتقادهایی مبنی‌بر عدم استفاده از توان داخلی برای تامین نیاز صنعت کشتیرانی مطرح کردند.


در همین رابطه نیز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری اعلام کرد که قرارداد ساخت کشتی‌ها مربوط به سال 2008 است که در آن زمان 25درصد مبلغ قرارداد به کره‌ای‌ها پرداخت شده بود اما پس از تحریم‌ها امکان پرداخت مابقی پول فراهم نشد. از همین رو شرکت کره‌ای ساخت کشتی‌ها را متوقف و در دادگاه از ایران شکایت کرد که پس از برجام توافق شد قرارداد قبل با 25درصد کمتر از سمت طرف کره‌ای اجرایی شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر