صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۱ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان عنوان کرد:

اجرای صددرصدی تشکیل پرونده سلامت در مدارس سما گیلان

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان، تمرکز بر ادبیات فارسی و معرفی مفاخر و بزرگان شعر و ادب فارسی به دانش آموزان را از محورهای فراآموزشی خواند و اظهار کرد: «در برخی مدارس با نصب تابلوهای نقاشی از بزرگان گذشته و معاصر این امر محقق شده است.»
کد خبر : 144027

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، صابری حقایق توجه به تقویت و رشد روح و جسم دانش آموزان را از دیگر محورهای شش گانه فراآموزشی در مدارس سما عنوان کرد و گفت: «در این راستا در حوزه سلامت، محیط زیست و ورزش تخصصی اقدام‌های خوبی در مدارس سما انجام شده است.»


صابری حقایق با بیان اینکه ۳هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس سما گیلان در حال تحصیل هستند افزود: «سازمان سما در گیلان دارای ۲۳ مدرسه است که از این تعداد ۶ مدرسه تخصصی ورزش و ۵ مدرسه تخصصی دوستدار محیط زیست هستند.»


وی با توجه به اجرای صددرصدی تشکیل پرونده سلامت در مدارس سما گیلان خاطرشان کرد: «توجه به توسعه هوشمندسازی مدارس و بهره گیری از اتوماسیون اداری نیز به عنوان یکی دیگر از محورهای شش گانه در بیشتر مدارس سما انجام شده و در صددهستیم تا پایان سال به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.»


صابری حقایق با تاکید بر توجه ویژه والدین دانش آموزان و اولیا مدرسه به حوزه‌های مهارت آموزی و کارآفرینی دانش آموزان ادامه داد: «مهارت آموزی هر یک از دانش آموزان با توجه به علایق و استعداد‌هایشان می‌تواند در هر زمینه‌ای (اشپزی، نجاری، رباتیک و...) صورت گیرد.»


وی یادگیری یک زبان بین المللی و آموزش در حوزه IT را آخرین محور فرا آموزشی در مدارس سما عنوان کرد و گفت: «هدف ما این است که با استفاده از تجربه متخصصان خود میزان مهارت زبان آموزی دانش اموزان را در سطوح مختلف رتبه بندی کنیم تا تعیین شود که هر دانش آموز سمایی در هر مرحله از تحصیل خود باید در چه مرحله از یادگیری زبان بین المللی باشد.»


این مسئول فضای رقابت ناسالم بین مدارس را در سطح کشور یک آسیب و چالش در حوزه آموزشی عنوان کرد و گفت: «متاسفانه بیشتر مدارس امروزه با استفاده از ابزارهای نادرست در زمینه آموزشی در حال فعالیت هستند.»


وی تصریح کرد: «تحصیل دانش آموزان در مدارس تیزهوشان خوب است اما لزوما تامین کننده موفقیت آن‌ها در آینده نخواهد بود و والدین باید به این امر توجه داشته باشند که به دنبال تحصیل فرزندان خود در مدارس حافظه پرور نباشند و به تربیت و تحصیل فرزندان خود در مدارس دانایی محور و تجربه محور نیز توجه کنند.»


صابری خواستار ارتباط بیشتر والدین با اولیا مدرسه شد و تاکید کرد: «حتما در هر مدرسه اولیا دانش آموزان از هر کلاس با مدیر مدرسه یک اتاق فکر تشکیل دهند تا نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را به صورت تخصصی بیان و پیگیری کنند.»


وی خواستار بهره گیری از هر فرصت برای بهبود وضعیت مدارس سما در همه حوزه‌ها به ویزه مسایل اجتماعی و فرهنگی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر