صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵
در صحن علنی شورای شهر مطرح شد:

سه هفته است که تهران از ترافیک مریض است/ افزایش دو برابری بودجه پلیس راهور طی سه سال

رئیس کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی شورای شهر تهران با بیان اینکه بودجه راهنمایی و رانندگی طی سه سال گذشته به دو برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: ‌بودجه پلیس راهور برای سال 95، 83 میلیارد تومان بوده است که در صورت کمک در وصول عوارض خودروها این بودجه افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر : 143997

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا دبیر،رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش از سوی سردار مهماندار،رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص وضعیت ترافیکی تهران و تخصیص اعتبار مورد نیاز در این خصوص گفت:‌ در سال 92 بودجه راهنمایی و رانندگی 30 میلیارد تومان بود این در حالی است که امروز تنها بودجه هزینه‌ای راهنمایی و رانندگی تهران به 83 میلیارد تومان رسیده است و در واقع نسبت به سه سال گذشته ما شاهد افزایش دو برابری بودجه بوده‌ایم.


وی به تبصره 21 در این خصوص اشاره کرد و گفت: این ظرفیت وجود دارد تا راهنمایی و رانندگی در وصول عوارض خودروها به شهرداری کمک کند و سهم 20 درصدی بگیرد. همین طور که سال گذشته 900 میلیون تومان از همین کمک در بحث عوارض دریافت کرد.


به گفته رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران یکی از مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد نداشتن اطلاعات خودروها توسط شهرداری است که این موضوع بارها از پلیس راهنمایی و رانندگی خواسته شده اما اطلاعات در اختیار شهرداری قرار نگرفته است.


دبیر با بیان اینکه ترافیک تهران یک بسته کامل می‌خواهد، عنوان کرد:‌ هنوز بر سر اینکه چراغ راهنمایی و رانندگی پارک وی دستی کنترل شود یا سیستمی بحث است باید به این موضوعات توجه داشته باشیم این در حالی است که سه هفته است که تهران مریض است.


وی خطاب به مهماندار گفت:‌ مگر قبلا در تهران نمایشگاه برگزار نمی‌شد؟


دبیر ادامه داد: در بحث اصلاحیه بودجه مبلغ سه هزار و 800 میلیارد تومان برای هوشمندسازی شهر تهران در نظر گرفته‌ایم که با وجود این بودجه ما آمادگی کامل برای هوشمندسازی شهر تهران را خواهیم داشت.


سروری: چرا پلیس نسبت به برگزاری نمایشگاه بی‌تفاوت است


در ادامه پرویز سروری عضو دیگر شورای شهر تهران با بیان اینکه پلیس نباید اجازه دهد که نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شود، گفت: ‌در موضوع شماره‌گذاری‌ خودروها پلیس به خوبی عمل کرد و اجازه ندارد خودروهای غیر استاندارد شماره‌گذاری شوند چرا حالا با برگزاری نمایشگاه‌ها مخالفت نمی‌کند و نسبت به این موضوع بی‌تفاوت است، این روند به کارآمدی شهرتهران ضربه خواهد زد.


به گفته سروری بحث پارک‌های حاشیه‌ای موضوع دیگری است که باعث ترافیک پایتخت می‌شود.


وی در این باره گفت: ما شاهد ترافیک‌های دوبله در خیابان‌های کم عرض هستیم در حالی که اگر در برخی از معابر محدودیت‌های پارک برداشته شود این گونه پارک‌های دوبله صورت نمی‌گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: علیرضا دبیر
ارسال نظر