صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵
مدیرکل دفتر راهبردی اجرای آموزش صنایع و صنوف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

مشکل بیکاری با توسعه آموزش‌های مهارتی برطرف می‌شود

مدیرکل دفتر راهبردی اجرای آموزش صنایع و صنوف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: با توجه به نقش آموزش فنی و حرفه‌ای در تربیت افراد برای توسعه اشتغال‌زایی و کارآفرینی این امر باعث افزایش مهارت‌ها و دانش لازم افراد می‌شود.
کد خبر : 143728

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر حسن عزیزی در نشست مهدی یوسفی با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: آموزش فنی وحرفه‌ای نقشی مهم درتربیت افراد برای توسعه اشتغالزایی و کارآفرینی دارد و سبب افزایش مهارتها ودانش لازم برای افراد می شود.


وی کسب یک مهارت از سوی هرعضو جامعه را ضروری دانست و اظهار کرد: برای توسعه آموزشهای مهارتی بایستی مباحث اطلاع رسانی وجلب مشارکت برای آموزش گسترش یافته تا همگان بتوانند ازاین امکانات مراکز آموزشی استفاده کنند.


عزیزی بیان کرد: توسعه کیفیت مدار آموزشهای مهارتی، آموزشهای بازار محور و نیازسنجی حوزه صنایع از رویکردهای سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور است و در این ارتباط تعامل هرچه بیشتر با سایر شرکتهای صنعتی و دستگاههای اجرایی برای برگزاری این دوره های آموزشی برای تربیت نیروی ماهر ضروری است.
وی اظهارکرد: توانمندسازی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی در جامعه اساسی ترین راه در مسیر تولید ملی و بهبود وضعیت معیشیتی افراد است.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز گفت: امروز یکی ازدغدغه های مهم دولت و ملت ایجاد اشتغال پایدار درکشور است و برای رسیدن به این هدف مهم توسعه آموزشهای فنی وحرفه به عنوان راهکاری مناسب امری اجتناب ناپذیراست.


عبدالرسول کازرونی اظهار کرد: لازمه بهره مندی هرچه بیشتر از صنایع نفت و گاز در استان ارائه آموزشهای مرتبط با این صنایع در سطح شهرستان کنگان است.
وی اضافه کرد: در این ارتباط اجرای طرح تفاهم نامه همکاری با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای تربیت نیروی ماهر ضروری است.


کازرونی افزود: تربیت نیروی انسانی بعنوان سرمایه است وجوانان بافراگیری آموزشهای متناسب با صنایع درمناطق راه اشتغال خود را هموار می کنند.


وی با معرفی مهارت و فناوری بعنوان یکی ازعوامل اصلی رشد وتوسعه اقتصاد پایدارکشور برنقش موثر آموزشهای فنی وحرفه ای در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب وکار، استفاده بهینه از فرصتها و افزایش کارایی اقتصاد مقاومتی دردرون جامعه تاکید کرد.


در این نشست تفاهم نامه همکاری آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای تربیت نیروی انسانی توانمند مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه امضا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر