صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

مهدی تاج: با ۴۵ میلیارد تومان فوتبال را اداره می‌کنیم/ 15 میلیارد کمک معاون اول هنوز تحویل ما نشده است

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به جوانگرایی در همه بخش‌ها از جمله داوری معتقد هستم.
کد خبر : 143568

به گزارش گروه ورزشی آنا، مهدی تاج در حاشیه برگزاری کلاس‌های پیشرفته داوری فیفا گفت: «باید از فریدون اصفهانیان و حسن کامرانی‌فر برای برگزاری این کلاس‌ها تشکر کنم. این اتفاقات خوبی است که برای داوری ما رقم می‌خورد و همینطور جوانگرایی صورت گرفته در داوری اتفاقی خوب به شما می‌رود. من به جوانگرایی در همه بخش‌ها معتقدم و در فوتبال هم جوانگرایی کردیم و اکنون جوانگرایی خوبی در داوری رقم خورده است.میانگین سنی لیگ امروز به 26 سال و کمی کمتر رسیده است.»


او افزود: «این اتفاق در بین مربیان رخ داده و امروز ویسی، دایی و گل محمدی به چرخه مربیگری رسیده و چرخه درستی در حال حرکت است. این اتفاق در فوتسال و فوتبال ساحلی ادامه دارد. دو اتفاق مبارک البته در فوتبال ساحلی رخ داده که به موقع اعلام می‌کنم.»


رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «در بخش داوران هم باید این اتفاق بیفتد که امروز میانگین به ۳۵ سال رسیده و خیلی خوب است هرچند که باید قدردان گذشته ها بود. همه جای دنیا رو به جلو هستند و با ایستا بودن به جایی نمی‌توان رسید. ساده ترین راه این است که به وضع موجود راضی باشیم. اینکه یک مجموعه داوری همه زیر ۳۵ سال هستند خیلی خوب است. چهره‌ها هم نشان می‌دهد که همه جوان هستند. این کلاس‌ها هر روز در حال برگزاری است. ضمن اینکه بعد از هفته آخر لیگ یک جلسه باید بین کمیته و دپارتمان داوری برگزار و بررسی های لازم انجام شود.»


تاج گفت: «آمدن شما به این عرصه جنبه مادی ندارد اما عشق و علاقه شما جای تقدیر دارد. اشتباهات داوری تاثیر گذار کمتر از گذشته شده و جای خوشحالی دارد. ما در شرایط دشوار محیطی قدم برمیداریم. مثلا درآمدها در هیچ جا کافی نیست. با ۴۵ میلیارد فوتبال را اداره می‌کنیم در حالی که کل کمک از دولت امسال دو سه میلیارد بوده است. حالا با این ارقام باید به مصاف کشورهایی مثل کره برویم که دوازده برابر ما بودجه ثبت شده دارند. امروز اما به همت غیرت عزیزان همه این کشورهای رقیب در همه رده‌ها پشت سر ما هستند.»


وی درباره قول کمک 15 میلیاردی دولت که از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری به فدراسیون فوتبال داده شده بود، اظهار داشت: «جا دارد از آقای سلطانی‌فر کمال تشکر را داشته باشم که در این مدت هرکاری که از دستش برآمده، انجام داده است. همچنین چند جلسه با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال انجام داده است و درباره همه موارد صحبت‌هایی انجام داده‌ایم. البته باید بگویم که این کمک هنوز تحویل ما نشده است، اما روز گذشته با دفتر آقای جهانگیری صحبت کردم و امیدوارم این هفته این کمک‌ها انجام شود. البته فوتبال می‌تواند با درآمد خودش اداره شود، ما همین الان از فیفا پول طلب داریم و همچنین نزدیک به 2.5 میلیون دلار از AFC طلبکار هستیم که رقمی نزدیک به 10 میلیارد تومان می‌رسد و اگر این پول‌ها به دست فدراسیون برسد، بخشی از مشکلات مالی ما حل می‌شود.»



رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره اینکه باشگاه الهلال برای میزبانی از پرسپولیس عمان را انتخاب کرده، گفت: ما جلساتی در همین رابطه در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برگزار کردیم، سال گذشته این موضوع مطرح بود که در کشور ثالث بازی کنیم اما این قانون برای امسال نیست و به همین دلیل منتظر پاسخ سوال‌مان از کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم که چرا باید در کشور ثالث بازی کنیم. ما به AFC نامه زده‌ایم که اگر قرار است به کشور ثالث برویم با چه رأیی باید این اتفاق بیفتد؟ اگر قرار است رأی کمیته انضباطی پشت این مسئله باشد که ما تخلفی انجام نداده‌ایم . در نهایت امیدوارم بهترین تصمیم در این خصوص گرفته شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: مهدی تاج
ارسال نظر