صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵

جدال منصوریان با پرسپولیسی‌های زردپوش/ گچسارانی‌ها با حذف تراکتورسازی باز هم شگفتی‌ساز می‌شوند؟

علیرضا منصوریان در حالی به مصاف تیم سابقش می‌رود که کادرفنی این تیم همگی پرسپولیس هستند.
کد خبر : 143524

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران امروز و فردا با برگزاری 4 دیدار دنبال می‌شود تا چهره 4 تیم مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود. این بازی‌ها در حالی برگزار می‌شود که حذف پرسپولیس در دور یک سی‌ودوم نهایی این مسابقات برابر تیم گمنام قشقایی شیراز باعث شده تا هواداران این تیم برای حذف استقلال لحظه‌شماری کنند. استقلالی که در این مرحله با تیم نفت‌تهران روبه‌رو شده است.


سپاهان - سایپا


روز سه‌شنبه در چارچوب دور یک چهارم نهایی جام حذفی 3 بازی در اصفهان، گچساران و تهران برگزار می‌شود که طبق برنامه در اولین بازی از ساعت 13:30 سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان میزبان سایپاست. شاگردان عبدالله ویسی بعد از باخت ناامید کننده هفته دوازدهم خود در لیگ برتر برابر گسترش فولاد خبر برکناری سرمربی‌شان را هم شنیدند اما 2 پیروزی خوب برابر صبای‌قم و تراکتورسازی آنها را به‌روزهای خوب بازگردانده است و حالا با روحیه بالایی به مصاف سایپا می‌روند. هدایت حریف این هفته زردپوشان اصفهانی را حسین فرکی برعهده دارد. مربی که دو فصل پیش سپاهان را قهرمان لیگ برتر کرد. اگر چه سایپا این فصل حال و روز مساعدی ندارد و هفته گذشته در لیگ برتر در خانه مغلوب پیکان شد. نارنجی‌پوشان در پایان هفته چهاردهم 12 امتیازی هستند و در رده چهاردهم ایستاده‌اند. ضمن اینکه حسین فرکی در این بازی مهدی ترابی، فیلپه دروازه‌بان برزیلی، حامد شیری، علی قلی‌زاده و مهدی بدرلو را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. به نظر می‌رسد سپاهان به راحتی از سایپا عبور کند.


نفت‌وگاز گچساران - تراکتورسازی


باخت خانگی برابر سپاهان در لیگ برتر به‌شدت تراکتوری‌ها را عصبانی کرده چرا که هفته گذشته پرسپولیس هم باخت و تراکتورسازی فرصت بازگشت به صدرجدول را از دست داد. شاگردان امیرقلعه‌نویی در گچساران به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کنند و می‌خواهند با شکست نفت‌وگاز ضمن صعود به جمع 4 تیم پایانی جام حذفی از لحاظ روحی خود را آماده دیدارهای لیگ برتر و رفتن دوباره به صدرجدول کنند. چرا که آنها به این باور رسیده‌اند، پرسپولیس دوران افول خود را سپری می‌کند. البته نماینده گچساران حریف دست‌وپابسته‌ای نیست. آنها برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر از استقلال خوزستان، راه‌آهن و فولاد عبور کرده و به طور حتم حریف از پیش‌باخته‌ای نخواهد بود. احتمال آن وجود دارد که گچسارانی‌ها شگفتی دیگری را خلق کنند و تیم دوم لیگ برتر را هم حذف کنند. این دیدار از ساعت 14 آغاز می‌شود.


نفت‌تهران - استقلال


شاگردان علی دایی تیم چهارم جدول رده‌بندی لیگ هستند و بالاتر از آبی پوشان که رتبه‌ای بهتر از هفتمی را به دست نیاورده‌اند، هستند. با توجه به حذف تلخ و دردآور پرسپولیبس برابر قشقایی در مرحله یک سی‌ودوم به احتمال زیاد فردا در ورزشگاه تختی شاگردان علی دایی از حمایت هواداران پرسپولیس بهره‌مند خواهد شد. کادرفنی نفت‌تهران همگی پرسپولیسی هستند و حذف استقلال می‌تواند آنها را به شدت پیش هواداران پرسپولیس محبوب کند. نفتی‌ها برای رسیدن به این مرحله با حریفان ساده‌ای مواجه شدند. آنها از تیم‌های مهرگان دره‌شهر، نساجی قائمشهر و شهرداری فومن گذشتند و حالا به سد محکمی به نام استقلال خورده‌اند. تیمی که با حذف ملوان نوین، مس کرمان و صبای‌قم قدم به جمع تیم‌های مرحله یک چهارم گذاشته است. شاگردان منصوریان که با باخت مقابل تراکتورسازی وارد چالش جدیدی شده بودند این هفته پدیده را مغلوب کردند تا با روحیه لازم به مصاف نفت بیایند. نفتی‌ها هم در خانه صبای‌قم پیروز شدند تا باخت سنگینی که بربر فولاد متحمل شده بودند را فراموش کنند. این بازی که به طور حتم آبستن حوادث زیادی خواهد بود ساعت 16:20 شروع می‌شود.


گسترش فولاد تبریز - ذوب‌آهن اصفهان


آخرین بازی که در مرحله یک‌چهارم نهایی برگزار می‌شود روز چهارشنبه دیدار تقابل تیم‌های اوج‌گرفته لیگ برتر است، هرچند ذوب‌‌آهنی‌ها به مراتب بهتر عمل کرده‌اند و در 5 بازی متوالی خود 15 امتیاز ذخیره کرده‌اند تا در رده سوم جدول قرار بگیرند. آنها در آخرین بازی خود در لیگ در یک بازی برتر پرسپولیس صدرنشین را هم شکست دادند تا آمادگی بالای خود را برای پیروزی در باری با گسترش و نزدیک‌شدن بیش از پیش به سومین جام قهرمانی حذفی آن هم به صورت متوالی نشان دهد. شاگردان مجتبی حسینی برای حضور در این مرحله از سد شهرداری بوشهر، اکسین البرز و ماشین‌سازی تبریز گذشته‌اند در حالبکه گسترشی‌ها پاز پیروزی برابر شهردار اراک، با انصراف مس رفسنجان و شهرداری ماهشهر خیلی راحت به این مرحله آمده‌اند. گسترشی‌ها در 5 بازی قبلی خود در لیگ برتر نباخته‌اند و می‌آیند که در جام‌حذفی هم بازنده نباشند. این بازی ساعت 13:30 برگزار می‌شود.


*‌ اسامی داوران و برنامه بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به این شرح است:


سه شنبه ۳۰ آذر


فولاد مبارکه سپاهان – سایپا – ساعت ۱۳:۳۰ – نقش جهان اصفهان


تورج حق وردی – حسن ظهیری – جلیل شعرانی – روح اله شریفی – ناظر: سعید بطحایی


نفت و گاز گچساران – تراکتورسازی تبریز – ساعت ۱۴ – شهدا نفت گچساران


رضا کرمانشاهی – قهرمان نجفی – براتعلی مولوی – امید سعیدفر – ناظر: ایرج نظری


نفت تهران – استقلال تهران – ساعت ۱۶:۲۰ – تختی تهران


اشکان خورشیدی – تورج عیوض محمی – سعید قاسمی – محمد ملکی – ناظر: هدایت ممبینی


چهارشنبه اول دی


گسترش فولاد – ذوب آهن – ساعت ۱۳:۳۰ – بنیان دیزل تبریز


بیژن حیدری- مهدی الوندی – یعقوب حجتی – وحید صالحی – ناظر: محسن قهرمانی


انتهای پیام/

ارسال نظر