صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵
مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها مطرح کرد:

رشد 24 درصدی پروازهای داخلی و افزایش حجم ترافیک هوایی

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها با تاکید بر اینکه شاهد یک رویداد بزرگ در افزایش ترافیک هوایی هستیم، گفت: آمارهای 8 ماهه امسال از رشد 24 درصدی پروازهای داخلی در کشور و نرخ رشد 2 درصدی پروازهای بین‌المللی در بخش مسافر حکایت دارد.
کد خبر : 143474

فرودگاهبه گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مه آبادی در نشست خبری امروز صنعت هوایی در مصلای تهران با اشاره بر رشد 22 درصدی پروازهای داخلی و کاهش یک درصدی نشست و برخواست پروازهای خارجی افزود: ‌آمارهای 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که در نشست و برخواست هواپیماها 22 درصد رشد پروازهای داخلی و یک درصد کاهش پروازهای خارجی را داشتیم که البته یکی از علل این کاهش حذف پروازهای حج و استفاده از هواپیماهای پهن پیکرتر بوده است.


وی تصریح کرد: همچنین 11 درصد رشد پروازهای عبوری از کشور را در این مدت مشابه تجربه کردیم.


مه آبادی ادامه داد: در پروازهای داخلی 24 درصد رشد و در پروازهای بین‌المللی 2 درصد رشد مسافر داشتیم که در مجموع می‌تواند برآیند کرد که رشد 19 درصدی مسافر و رشد 11 درصدی نشست و برخواست هواپیما در بخش داخلی و خارجی داشته‌ایم.


مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره بر علل افزایش ترافیک هوایی در کشور بیان کرد: آزادسازی نرخ حمل و نقل هوایی، تصویب ماده 161 قانون مترقی مجلس در برنامه پنجم، اصلاح ساختارها در فضای جمهوری اسلامی و اضافه شدن تعدادی هواپیمای جدید به ناوگان هوایی از مهم‌ترین علل افزایش ترافیک هوایی در کشور بوده‌اند.


مه آبادی ابراز کرد: همچنین اجرای مفاد ماده 161 قانون پنجم بزرگترین تحول و رویداد قانونی سیاسی در صنعت هوایی کشور بوده است.


وی با بیان اینکه سال گذشته با مشکل فرسودگی برخی از سامانه‌ها از جمله سامانه‌های ارتباطی مواجه بودیم که زیرساخت اصلی کمک ناوبری محسوب می‌شود، تاکید کرد:‌ فرسودگی فرودگاه‌ها یکی از بحران‌های اصلی ما بود که به علت کمبود منابع همچنان ادامه دارد اما با این حال ارتباط خوبی در این راستا صورت گرفته است.


مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: تا سال گذشته به ارزیابی خدمات مسافرین نمی‌پرداختیم و من از این عامل به عنوان غفلت تاریخی یاد می‌کنم اما اکنون نخستین فرودگاه کشور را وارد رنکینگ فرودگاهی دنیا کردیم.


وی تصریح کرد: تهدید دارایی‌ها به عنوان یکی از زمین‌داران کشور در بخش غیر نظامی همواره از نگرانی‌های اصلی ما بود که اکنون با همکاری سازمان ثبت و اسناد رسمی پیشتاز مستند سازی املاک هستیم.


مه آبادی افزود: در ارتباط با صنعت فرودگاهی هم قوانین ملی و هم قوانین بین‌المللی شمولیت دارد که تعارض این دو قانون یکی از مشکلات اصلی ما بود و خوشبختانه مجلس نهم با تصویب لایحه 33 و مجلس دهم با اقدامات اخیر خود ما را در حوزه حقوق بی‌نیاز کرده‌اند.


مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها گفت:‌ امروز بازآفرینی و باز مهندسی ساختار فضایی کشور به عنوان یک حرکت زیربنایی و مهم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، زیست محیطی و رفاه شهروندی برای نخستین بار در تاریخ هوانوردی کشور را آغاز کردیم.


وی خاطر نشان کرد: اتفاقاتی که برای خرید و نوسازی ناوگان در سازمان هواپیمایی رخ داد نیز نشان می‌دهد که در آینده شرایط بهتری را خواهیم داشت. کما اینکه تا پایان سال جاری و پیش از اتمام دولت یازدهم زیرساخت‌های ارتباطی نوسازی می‌شوند و محدودیت‌های کمک ناوبری نیز به طور کامل از بین خواهند رفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر