صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵
مدیر عامل ایران ایر مطرح کرد:

نمایندگان ایرباس هنوز در تهران هستند/ تلاش برای انعقاد قرارداد خرید هواپیما با ATR ایتالیا

مدیر عامل ایران ایر درباره قرارداد خرید هواپیما با ایرباس گفت: هنوز تیم ایرباس در تهران هستند و امیدواریم مذاکرات به زودی منتج به امضای قرارداد شود.
کد خبر : 143426

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، پرورش در نشست خبری در حاشیه نخستین نمایشگاه راه‌سازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته که در مصلای تهران برگزار شد درباره مذاکرات ایران ایر با کمپانی ATR برای خرید هواپیما افزود: مذاکرات با این کمپانی ادامه دارد و به دنبال این هستیم که قرارداد خرید هواپیما را تا پایان سال میلادی نهایی کنیم.


وی درباره قرارداد خرید هواپیما از بویینگ نیز تاکید کرد: این کمپانی در سال 2017 به ما هواپیما نمی‌دهد و از ابتدا نیز قرار نبود در 2017 میلادی تحویلی داشته باشد اما برخی می‌گویند قرارداد خرید هواپیما امضا شده در حالی که هواپیمایی تحویل گرفته نمی‌شود که باید گفت نخستین تحویل بویینگ آوریل 2018 خواهد بود.


پرورش ادامه داد: درباره قرارداد خرید هواپیما با ایرباس نیز باید متذکر شد که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 7 یا 8 فروند هواپیما در سال 2017 تحویل داده خواهد شد که در خط تولید پیش‌بینی کرده‌ایم. همچنین اگر قرارداد خرید هواپیما با کمپانی ATR ایتالیا منعقد شود 8 فروند هواپیما نیز در سال 2018 از این کمپانی دریافت می‌کنیم.


مدیر عامل ایران ایر ادامه داد: قرارداد اسمی با ایرباس 118 فروند به ارزش 25 میلیون دلار بود اما اکنون که تعداد هواپیماها کاسته شده احتمالا ارزش این قرارداد بیش از 10 میلیون نخواهد بود.


وی با بیان اینکه هواپیمایی جمهوری اسلامی دارای 25 سال سابقه فعالیت در این صنعت است، گفت:‌ ایران ایر حامل پرچم ایران است و خوشحالیم که توانسته‌ایم به عنوان یک دانشگاه در صنعت هوایی عمل کنیم اما تحریم‌ها اثر مستقیمی بر ما داشته و در حوزه هوایی بیشترین لطمه را خورده‌ایم.


وی ابراز کرد: ایران ایر محدودیت‌های بسیاری دارد و یکی از مشکلات عدیده ما صندوق بازنشستگی و پرداخت حقوق‌ها است که این امر موجب کاهش نقدینگی و سرمایه‌گذاری می‌شود.


پرورش بیان کرد: محدودیت‌های دولتی برای ما بیشتر بوده است و ما هیچ زمان نتوانسته‌ایم از امکاناتی که سایر شرکت‌ها برای دریافت وام از بانک‌ها دارند بهره‌مند شویم. به عبارتی هما از ابتدای انقلاب شرکت دولتی بود که کاملا خصوصی اداره می‌شد.


وی با بیان اینکه بعد از برجام موضوع رفع تحریم‌های هوایی نیز مطرح و بندهایی در این باره در مذاکرات اقدام مشترک لحاظ شد، گفت:‌ بدین ترتیب مباحثی برای رفع چالش‌های ایمنی در تامین قطعات مانند بیمه، بارنامه و ... صورت گرفت و تدابیری اندیشیدیم تا بعد از اعلام برجام و سفر رئیس جمهوری به فرانسه به واسطه مذاکرات مقدماتی با چند کمپانی بتوانیم بهره کافی را از توافق هسته‌ای برده و در نهایت به امضای قرارداد با ایرباس برسیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: پرورش هواپیما
ارسال نظر