اجرایی کردن سامانه ملی خدمات سفر و گردشگری برای خدمترسانی به مسافران
به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، وی در حاشیه بازدید از بیستودومین نمایشگاه بینالمللی الکامپ درباره فعالیتهای معاونت گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری گفت: «مجموعه فعالیت و اقدامات دولت در زمینه توسعه خدمات الکترونیک با همکاری دستگاههای مختلف در حال اجرا است، متولی این امر نیز سازمان فناوری اطلاعات است تا ارتباط بین دستگاهها به خوبی فراهم شود.»
او افزود: «در ادامه برنامهریزیهایی که برای ارتقاء خدمات در حوزه گردشگری با استفاده از فناوری، IT یا ICT داریم، چند ماه قبل در ستاد هماهنگی خدمات سفر مصوب شد که سامانهای تحت عنوان عنوان سامانه ملی خدمات سفر و گردشگری راهاندازی شود، تا بتوانیم دستگاههای اصلی که اکنون، برای دادن اطلاعات و خدمات مورد نیاز به مسافران در طول سفر خدمترسان هستند را به هم مرتبط کنند. مقدمات این مسئله برای فاز اجرایی در حال انجام است.»
معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری ادامه داد: «برنامه داریم خدمات مربوط به سامان 141، صبا، متا و... را تحت عنوان یک سامانه واحد به هم مرتبط کنیم تا مسافران بتوانند از طریق سامانه ملی خدمات سفر و گردشگری به همه اطلاعات و نیازمندیهای خود دست پیدا کنند.»
او با اشاره به این نکته که این موضوع در بازدید از نمایشگاه الکامپ با معاون سازمان فناوری اطلاعات مطرح شد افزود: «این آمادگی از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام شد که تفاهمنامهای با سازمان فناوری اطلاعات در این زمینه داشته باشد.»
رحمانیموحد درباره سایر فعالیتهای معاونت گردشگری گفت: «در حوزه گردشگری خوشبختانه ابتکارات، ایدهها و تلاشهایی را در یک سالونیم اخیر درباره استفاده از فناوریهایی که در اختیار اوپراتورهایی نظیر همراه اول، ایرانسل و... در بحث مربوط به خدمات ارزش افزوده، سیمکارت و... برای معرفی جاذبههای گردشگری داشتیم. از طرفی اقدام موازی نیز برای تولید محتوا و مدیریت محتوا در سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری نیز داشتیم، تا بتوانیم از این اطلاعات در فرآیند خدمات الکترونیک استفاده کنیم.»
او افزود: «بخشی از این اطلاعات در پورتال جامع گردشگری قرار داده شده است، به مرور با همکاری شرکتهای مجری همراه اول و شرکت مجری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این اطلاعات از طریق ICT به مردم ارائه میشود.»
معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد که برای نوروز 96 که پیشبینی یک نوروز متفاوت باشد از بسترهای ICT در خدمات سفر، معرفی جاذبههای گردشگری و ایجادانگیزه برای مردم در دیدن مکانهای جدید استفاده شود.
او درباره برنامههای معاونت گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، گفت: «در همان بستری که طراحی کردیم، برنامه داریم خدمات متنوعی از طریق ICT در اختیار مسافران خارجی قرار دهیم. به عنوان وقتی توریستی از سیمکارتهای اوپراتورهای همراه اول، ایرانسل و... استفاده میکند به صورت خودکار به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کند.»
رحمانی موحد گفت: «در زمینه استفاده از وایفای در نقاط پرتردد و پرحجم گردشگری با شرکتهای بزرگی که در حوزه اینترنت و خدمات الکترونیک فعال هستند، نیز در حال همکاری هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم، تا با استفاده از زیرساختهای شرکتهای همراه اول، ایرانسل، پارس آنلاین، شاتل و... و محتوایی که از سوی معاونت گردشگری تولید میشود خدمات و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار گردشگران خارجی قرار گیرد.»
او افزود: «در مرحله اول، این خدمات به زبان فارسی و در مرحله دوم برای گردشگران خارجی و به زبان انگلیسی اجرا میشود تا شرایطی را فراهم آوریم که گردشگر از طریق تلفن همراه هوشمند خود بتواند به جاذبهها و محورهای مهم گردشگری دست پیدا کند.»
انتهای پیام/