صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵
محمد فرهادی:

تولیدکنندگان دانش‌بنیان دانش معرفی محصولات خود را داشته باشند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد تولیدکنندگان باید علم و دانش صحیح معرفی و عرضه محصولات خود را داشته باشند.
کد خبر : 143243

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت بنیاد ملی نخبگان محمد فرهادی درباره حمایت از کالای دانش‌بنیان ساخت داخل گفت: «همزمان با هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگران یا همان فن‌بازار را برگزار کردیم که در این فضا قراردادهای مناسبی نیز بسته شده است. در سال گذشته دانشگاه‌ها در این نمایشگاه بیش از 44 میلیارد تومان قرارداد بستند که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 100میلیارد تومان برسد؛ بنابراین این رویداد نیز خود به نوعی حمایت از تولید محصولات دانش‌بنیان داخلی است.»


فرهادی تاکید کرد وزارت علوم از فعالیت‌های ترویجی و فرهنگ‌ساز در راستای توسعه فعالیت تولیدکنندگان دانش‌بنیان داخلی برای ارائه محصول دانش‌بنیان حمایت می‌کند. او ادامه داد: «البته تولیدکنندگان داخلی نیز باید برای آشنایی مصرف‌کننده داخلی محصول خود را که دارای کیفیتی قابل قبول است، به درستی معرفی کنند؛ در این زمینه تبلیغ و بازاریابی کالا باید انجام شود که این موضوع نیز خود یک علم است. پس تولیدکنندگان باید با برنامه‌ریزی درست در زمینه معرفی و عرضه محصول دانش‌بنیان خود اقدام کنند. جشنواره «ایران ساخت» از جمله حرکت‌های مهم برای این هدف است.»


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد نشدن محصولات خارجی را نیز راهی برای ترغیب مصرف‌کننده داخلی دانست و ادامه داد: «اگر تولیدکننده داخلی محصولی باکیفیت روانه بازار می‌کند، برای حمایت از آن باید از واردات کالای خارجی مشابه خودداری شود. در این زمینه، فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی عمومی نیز اهمیت به‌سزایی دارد که جشنواره «ایران ساخت» می‌تواند نقش مهمی برای ایجاد پلی میان مصرف‌کننده و تولیدکننده ایرانی ایفا کند.»


جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار با تلاش ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه امسال برپا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر