صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵
همراه با پژوهشگران در هفته پژوهش/ 48

استادان بر‌تر پژوهشگر سال ۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه انتخاب و تجلیل شدند

با تجلیل از اساتید بر‌تر و فعال دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، همایش بزرگداشت هفته پژوهش در این واحد دانشگاهی برگزار شد. دکتر صالح قویدل، دکتر علیرضا رشیدی کمیجانی، دکتر محموداوتادی و دکتر فاطمه شیخ الاسلامی به عنوان استادان بر‌تر پژوهشگر سال ۹۵ در این مراسم انتخاب شدند.
کد خبر : 142919

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر علی اصغر رستمی در این مراسم که با حضور هیات رئیسه، جمع کثیری از اساتید و دانشجویان واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شد با تبریک هفته پژوهش، گفت: با توجه به نیاز امروز کشور باید به سمتی برویم که برونداد پژوهش‌های دانشگاهی تجاری بشود.


رئیس واحد فیروزکوه با مقایسه دانشگاه‌های ایران با سایر کشور‌های توسعه یافته توضیح داد: متاسفانه از تحقیقات دانشگاهی و مقالات پژوهشگران استفاده درستی برای رفع مشکلات اساسی کشور در بخش صنعت و اقتصاد نشده است.


وی تاکید کرد: تجاری سازی پژوهش‌های دانشگاهی باید در راس وظایف بخش پژوهش و ارتباط با صنعت قرار بگیرد. با توجه به وضعیت کاهش دانشجو در دانشگاه‌ها، تنها راه برون رفت از وضعیت موجود را توجه به پژوهش مبتنی بر اقتصاد و تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی است.



رستمی گفت: در یکی دو سال اخیر کارهای بسیار خوبی برای درآمدزایی مبتنی بر دانش در واحد فیروزکوه انجام شده است. به طور مثال فقط از طریق تولید دستگاه کاهنده مصرف برق بیش از ۶۰۰ میلیون تومان درآمدزایی صورت گرفته است که جای قدردانی دارد.


صالح قویدل و علیرضا رشیدی کمیجانی به نمایندگی از اساتید بر‌تر سال ۹۵ واحد فیروزکوه، مطالبی ارائه کردند و دکتر محمود محمودزاده، معاون پژوهش و فن آوری واحد فیروزکوه هم در توضیح روند انتخاب پژوهش گران فعال و بر‌تر در سال جاری گفت: به دقت پرونده‌های پژوهشی اساتید بررسی شده و با توجه به کارهای پژوهش ۵ سال اخیر هر یک از اساتید بر‌ترین‌ها در دو قالب پژوهشگر بر‌تر و فعال انتخاب شدند.


رستمی: در یکی دو سال اخیر کارهای بسیار خوبی برای درآمدزایی مبتنی بر دانش در واحد فیروزکوه انجام شده است. به طور مثال فقط از طریق تولید دستگاه کاهنده مصرف برق بیش از ۶۰۰ میلیون تومان درآمدزایی صورت گرفته است که جای قدردانی دارد

وی امتیاز اساتید بر‌تر را بسیار نزدیک دانست و ادامه داد: از گروه علوم انسانی دونفر و از گروه علوم پایه نیز دونفر به عنوان استاد بر‌تر معرفی شده‌اند. امسال یک استاد فن آور بر‌تر و یک دانشجوی پژوهشگر بر‌تر نیز معرفی شده‌اند.


معاون پژوهش و فن آوری واحد فیروزکوه در ادامه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی واحد درطول سال اخیر ارائه و تشریح کرد: روند رشد فعالیت‌های پژوهشی در واحد مستمر بوده لیکن اساتید باید تلاش بیشتری برای پژوهش‌های با قابلیت تجاری سازی داشته باشند.


وی درباره بخش اقتصاد دانش بنیان گفت: اکنون چندین پروژه اقتصاد درآمد زا در دستور کار قرار دارد؛ از جمله تولید دستگاه دوغ ساز، دستگاه کاهنده مصرف برق و بسته بندی گوشت مرغ که می‌تواند درآمد قابل توجهی را برای واحد به وجود بیاورد.


در ادامه این همایش سید مهدی علوی مدیر عامل شرکت هادی تجارت آسیا، مجری برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در دانشگاه گزارشی از عملکرد سه ماهه خود را ارائه کرد و در پایان از اساتید پژوهشگر بر‌تر و فعال تجلیل به عمل آمد.


در این مراسم، علیرضا رشیدی کمیجان از گروه مهندسی صنایع و دکتر صالح قویدل گروه اقتصاد، فاطمه شیخ الاسلامی و محمود اوتادی از گروه علوم پایه به عنوان اساتید برتر پژوهشگر و دکتر سید یوسف احدی سرکانی و دکتر رضا کیا به عنوان اساتید فعال پژوهشگر و دکتر سیدمحسن کمالی به عنوان فن آور بر‌تر و دانشجوی پژوهشگر محسن خدادادی عضو باشگاه پژوهشگران بر‌تر واحد فیروزکوه مورد تجلیل قرار گرفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر