صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۵
دانش آموخته معلول واحد گناباد در گفت و گو با آنا:

شهرت واحد گناباد در رشته برق مرهون تجهیزات، آزمایشگاه‌ها و استادان قوی است/ به دلیل علاقه زیاد برق را انتخاب کردم

دانش آموخته معلول دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد که به دلیل علاقه زیاد رشته برق را انتخاب کرده است، شهرت واحد گناباد در این رشته دانشگاهی را مرهون تجهیزات، آزمایشگاه‌ها و از همه مهم‌تر استادان قوی و بروز این دانشگاه می داند.
کد خبر : 142900

به گزارش خبرنگار آنا، هرساله با فرا رسیدن روز جهانی معلولان، در باره این روز و افراد معلول زیاد سخن گفته شده است و خیلی شنیده‌ایم از اینکه هنوز این فرهنگ در جامعه ما و بسیاری از جوامع وجود دارد که به معلول به چشم ترحم نگریسته می‌شود و یا مشکلات آنان فقط منحصر به عبور از پله‌ها نیست و مشکلات اشتغال آنان نسبت به دیگر افراد جامعه بیشتر است به جای خود و ده‌ها و شاید صد‌ها مورد دیگر، به امید اینکه همه این‌ها و بیش از این‌ها در باره این قشر از جامعه که می‌توانند عضوی از خانواده خود ما باشند برطرف شود.


دانشگاه‌ها هم پذیرای جامعه معلولان هستند چه به عنوان دانشجو و یا کارمند فرقی ندارد همه از همدیگر هستیم. دانشگاه آزاد اسلامی گناباد هم از این قاعده مستثنی نیست. هم کارمند معلول دارد و هم دانشجوی معلول، با کارمند معلول دانشگاه که سه فرزندش از برترین‌های کنکور در شهرستان بودند سال گذشته گفت و گویی داشتیم. این واحد دانشگاهی دانش آموختگان معلولی را هم داشته است که برخی از آنان اکنون در بخش‌های دولتی و خصوصی مشغول به کار و از پرسنل موفق ادارات و نهادهای و بخش‌های تابع خدمتی خود هستند.


به نظر من مهم‌ترین ویژگی واحد گناباد هیات علمی آن است که بسیار قوی هستند انتظار‌ها در دانشگاه و حتی در بیرون دانشگاه از استادان دانشگاه بسیار بالاست و استادان دانشگاه آزاد اسلامی گناباد ثابت کرده‌اند که این ویژگی ممتاز را دارند

ابوالقاسم خادم الرضائیان از دانشجویان معلول واحد گناباد بوده که به تازگی فارغ التحصیل شد. شاید یک ماهی از روز جهانی معلولان می‌گذرد اما بر آن شدیم تا گفت و گویی با او که معلولی موفق است، داشته باشیم. هر چند که می‌گوید: گفت و گو را می‌خواهد اما میانه‌ای با دوربین و عکس ندارد. گفت و گوی آنا با خادم الرضائیان را پی می گیریم:


خودش را اینگونه معرفی می‌کند، ابوالقاسم خادم الرضائیان هستم دانش آموخته کار‌شناسی پیوسته برق متولد مشهد و فرزند دوم خانواده؛ او یک خواهر دارد از خودش بزرگ‌تر و یک برادر.


از خادم الرضائیان پرسیدم چه شد که با توجه به شرایط و معلولیتی که دارد رشته برق را انتخاب کرد و آیا در این انتخاب کسی مشوقش بوده است؟ در پاسخ می‌گوید: به دلیل علاقه زیاد و در این راه مشوق اصلی او عمویش بوده که در یک نیروگاه به خدمت مشغول است و البته پدر هم در این زمینه مشوقش بوده است.


ابوالقاسم اظهار می کند: دوره کاردانی پیوسته برق را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات به پایان رسانیده است اما به دلیل اینکه تشخیص داده واحد گناباد از همه جهات بهتر هست برای ادامه تحصیل در مقطع کار‌شناسی، گناباد را انتخاب کرده است.


سوال کردم به نظر او واحد گناباد چه خصوصیاتی دارد که در انتخاب او تاثیرگذار بوده است؟ او پاسخ داد: رشته برق گناباد شهرت خوبی پیدا کرده و این مرهون تجهیزات و آزمایشگاه‌ها و از همه مهم‌تر استادان قوی و بروز این واحد دانشگاهی است.


ابوالقاسم برخورد استادان و کارمندان را با وی بسیار خوب توصیف می‌کند و در جواب من که می‌گویم شاید به خاطر شرایط جسمی و معلولیتی که دارد با او برخوردشان خوب است پاسخ داد: نه به این دلیل نیست و این مسئله را اکثر دانشجویان می‌گویند.


سوالم را تغییر دادم و پرسیدم متاهل و یا مجرد است؟ می‌گوید متاهل است و همسرش دانشجوی کار‌شناسی کشاورزی است.


از شهرستان گناباد و مردمانش هم جویا شدم. خادم الرضائیان گفت: گناباد مردمان بسیار مومن و خوبی دارد، از خوابگاه دانشجویی استفاده نکردم و در طول این مدت مستاجر بوده و از نزدیک با مردم زندگی کردم.


پریسدم از خوابگاه دانشجویی استفاده نکرده است از سلف سرویس و غذای سلف چطور؟ با خنده می‌گوید غذای سلف غذای مادر و خانه نمی‌شود؛ من در خانه آشپزی می‌کردم از خوراک گوشت و مرغی که طبخ می‌کرد و اینکه دوستانش از این غذا زیاد تعریف می‌کردند هم گفت و من راه هم دعوت کرد که می‌توانم در مشهد میهمانش شده تا از دستپخت او استفاد کنم.


خادم الرضائیان دوره کاردانی پیوسته برق را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات به پایان رسانیده اما به دلیل اینکه تشخیص داده واحد گناباد از همه جهات بهتر هست برای ادامه تحصیل در مقطع کار‌شناسی، گناباد را انتخاب کرده است

علی رغم اینکه قاسم از گناباد و گنابادی‌ها و بویژه از امنیتی که در این شهر حاکم است و از جاذبه‌های گردشگری آن و بویژه قنات قصبه گناباد که به تازگی ثبت جهانی شده است بسیار گفت اما از جاده گناباد تا تربت هم گلایه داشت و اینکه مسئولان به قول‌هایی که داده‌اند عمل نکرده‌اند و جاده حادثه خیزی است. از اتوبوس‌های مسیر مشهد - گناباد هم دل خوشی نداشت و گفت که به دلیل نداشتن گواهی نامه و اینکه نمی‌تواند رانندگی کند مجبور بود با اتوبوس‌ها تردد داشته باشد.


به خادم الرضائیان گفتم از شهرمان و نقاط قوت و ضعف آن گفتی از ضعف‌ها و نقاط مثبتی اگر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد هم هست بی‌پرده بگوید که ادامه داد: به نظر من مهم‌ترین ویژگی واحد گناباد هیات علمی آن است که بسیار قوی هستند انتظار‌ها در دانشگاه و حتی در بیرون دانشگاه از استادان دانشگاه بسیار بالاست و استادان دانشگاه آزاد اسلامی گناباد ثابت کرده‌اند که این ویژگی ممتاز را دارند.


وی توصیه‌ای هم به برخی از دانشجویان کرد و آن اینکه نباید به صرف اینکه شهریه می‌دهند توقع نمره را داشته باشد بلکه خودشان باید تلاش کنند.


خادم الرضائیان در باره سوالم در مورد ادامه تحصیلش گفت: با توجه به شرایطش به همین میزان بسنده می‌کند اما با ادامه تحصیل همسرش در مقطع کار‌شناسی ارشد موافق است.


وی گفت: اکنون با دوره‌ای که گذرانده و گواهینامه و مدرک آن را که اخذ کرده است به صورت مشارکتی با یک شرکت صادرات قیر همکاری دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد گناباد
ارسال نظر