صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ستاره‌های کاتالان، بهمن‌ماه در تهران

همه آنچه باید از دیدار دوستانه پیشکسوتان بارسلونا و استقلال بدانید

در چند‌سال اخیر بارها شاهد حضور ستارگان سابق فوتبال جهان در ایران بوده‌ایم که به بهانه بازی‌های خیریه و دوستانه وارد تهران شدند و علاقه‌مندان زیادی را هم به سوی خود جذب کردند.
کد خبر : 142739
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از شهروند، حالا جمعی از استقلالی‌ها قصد دارند برای گرامیداشت یاد و خاطره منصور پورحیدری از پیشکسوتان باشگاه بارسلونا برای برگزاری یک بازی دوستانه دعوت کنند و اقدامات لازم نیز تا حدودی قطعی شده است.


بازی با بارسلونا به یاد پورحیدری
چند‌سال قبل بود که پیشکسوتان باشگاه میلان برای برگزاری یک بازی دوستانه با پیشکسوتان پرسپولیس وارد تهران شدند و حضور چهره‌های محبوب فوتبال دنیا با استقبال خوبی از سوی مردم همراه بود. آن دیدار و اقدامات خیریه‌ای که پیرامون آن مسابقه رخ داد، در مجموع اتفاق مثبتی بود و بازخورد مثبتی هم داشت. بعد از آن هم ٢ بار شاهد حضور تیم ستارگان جهان و لالیگا در تهران بودیم که با وجود حضور چهره‌های مطرح به دلیل برخی اختلافات و ابهام‌های داخلی شکل خوبی نداشت. حالا نوبت به استقلالی‌ها رسیده که با تشکیل یک تیم از پیشکسوتان این باشگاه با دعوت از پیشکسوتان بارسلونا قصد دارند یک بازی بزرگ و تماشاگرپسند را برگزار کنند. به گفته کاظم اولیایی این رقابت قرار بود در زمان حیات منصور پورحیدری برای گرامیداشت وی برگزار شود و حالا هم که او از این دنیا رفته، بازهم این مسابقه برای بزرگداشت پدر استقلال برگزار می‌شود.
انتخابی پیشکسوتان
برنامه‌ریزی برای انتخاب نفرات حاضر در تیم پیشکسوتان استقلال از سوی نفراتی مثل کاظم اولیایی، علی نظری جویباری، کامران منزوی و برخی دیگر از مدیران سابق استقلال صورت می‌گیرد. بر همین اساس قرار است روز شنبه همزمان با تولد حضرت محمد(ص) یک دوره مسابقه بین پیشکسوتان استقلال برگزار گردد. با برنامه‌ریزی انجام شده فعلا ٤ تیم با نام ٤ پیشکسوت این باشگاه یعنی ناصر حجازی، اصغر جانملکی، غلامحسین مظلومی و رضا احدی به کاپیتانی فرزندان آنها تشکیل شده و پیشکسوتان در قالب این ٤ تیم به مصاف یکدیگر می‌روند. از این دوره مسابقات که روز شنبه هفته آینده برگزار می‌شود، به‌عنوان رقابت انتخابی برای حضور در تیم اصلی پیشکسوتان استقلال نام برده شده است.
نام‌های بزرگ در راه تهران
طبق اعلام نیرومند، مسئول هماهنگی دیدار پیشکسوتان استقلال و بارسلونا، باشگاه اسپانیایی موافقت خود را در صورت رعایت شرایط مدنظر آنها برای حضور در تهران اعلام کرده است. حتی لیستی از بازیکنان اعزامی به تهران نیز ارسال شده که نام‌های بزرگی مثل پاتریک کلایورت، کارلوس پویول، فرانک دی بوئر، هریستو استویچکف و... درآن دیده می‌شود. البته از سوی تیم ایرانی درخواست حضور نفراتی مثل لوئیس انریکه و پپ گواردیولا هم شده اما آنها به دلیل مشغله مربیگری فرصت حضور در این بازی را ندارند. قرار است بعد از واریز مبلغی از سوی اسپانسر این مسابقه، بارسلونایی‌ها در بهمن‌ماه به تهران سفر کرده و یک بازی دوستانه را برگزار کنند.
بزرگان استقلال می‌آیند؟
به گفته کاظم اولیایی از تمام پیشکسوتان استقلال برای حضور در این مسابقه دعوت شده است. درواقع نفراتی که هم اکنون از فوتبال حرفه‌ای بازنشسته شده‌اند و توانایی حضور در یک مسابقه حرفه‌ای را دارند، شانس حضور در این دیدار دوستانه را دارند. البته اختلاف میان برخی پیشکسوتان شاید تعداد نفرات شاخص تیم آبی‌پوش ایرانی را کمتر کند، اگرچه مسئولان تیم پیشکسوتان به دنبال حل این اختلافات به بهانه برگزاری این مسابقه هستند. مثلا شاید نتوانیم تصور کنیم که فرهاد مجیدی در کنار امیر قلعه‌نوعی در تیم پیشکسوتان استقلال به میدان بروند.
اولیایی: پیشکسوتان اختلافات را کنار بگذارند
کاظم اولیایی، مدیرعامل سابق استقلال که یکی از دست‌اندرکاران دیدار دوستانه پیشکسوتان استقلال و بارسلونا محسوب می‌شود، درباره چگونگی تأمین هزینه برگزاری این بازی می‌گوید: «ما از چند ماه قبل که منصور پورحیدری در قید حیات بود، قصد داشتیم چنین مسابقه‌ای را برگزار کنیم و از همان موقع مذاکره با چند اسپانسر را آغاز کرده بودیم. کماکمان به مذاکرات خود ادامه می‌دهیم اما تقریبا همه چیز نهایی شده و یک شرکت تبلیغاتی به‌عنوان نماینده ما با باشگاه بارسلونا قرارداد همکاری امضا می‌کند تا تیم پیشکسوتان این باشگاه به تهران بیاید. ما به این‌که چقدر هزینه می‌شود و این شرکت چقدر درآمد دارد، کاری نداریم چون پیشکسوتان استقلال ساختار مالی مشخصی ندارند که خودشان تأمین هزینه را انجام دهند.»
وی همچنین درباره نفرات حاضر در تیم پیشکسوتان استقلال می‌افزاید: «ما از طریق تماس تلفنی یا دعوت نامه رسمی از تمام پیشکسوتان درخواست کردیم تا در جلسات تمرینی شرکت کنند. از روز گذشته نیز تمرینات با حضور برخی از نفرات که وقت کافی داشتند،‌ آغاز شده و شنبه نیز مسابقات برگزار می‌شود. امیدوارم پیشکسوتان به دور از اختلافات قدیمی کنار هم قرار بگیرند و آنهایی که آمادگی لازم برای این بازی را دارند، حتما به ما اعلام کنند. البته ممکن است زمان مسابقه همزمان با برگزاری مسابقات لیگ برتر باشد که شاید باعث شود برخی از این عزیزان که مشغول فعالیت مربیگری هستند، عذرخواهی کرده و در این مسابقه حاضر نشوند. تعداد دیگری هم خارج از کشور به سر می‌برند و عذرشان موجه است. به‌هرحال طی صحبتی که من با دوستان داشتم، اکثرا علاقه‌مند به حضور در این دیدار بودند.»
اولیایی در پایان خاطرنشان می‌کند: «بار دیگر تأکید می‌کنم که این دیدار صرفا برای بزرگداشت منصور پورحیدری برنامه‌ریزی شده و هر کسی هم که در آن حاضر می‌شود، قصد دارد دین خود را به پدر استقلال ادا کند. امیدوارم نفرات شاخص تیم بارسلونا نیز تعداد بالایی باشند تا مردم نیز از تماشای این مسابقه لذت ببرند. کار بزرگی درحال انجام شدن است و امیدوارم به درستی پیش برود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر