صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵

بان کی مون: شورای امنیت در عملیات حفظ صلح سوریه شکست خورد

در جلسه فوق‌العاده شورای امنیت که به درخواست فرانسه برگزار شد، دبیرکل سازمان ملل متحد اعتراف کرد که همگی در حل بحران سوریه شکست خورده‌اند.
کد خبر : 142590

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، سایت شبکه الجزیره گزارش کرد: «بان کی مون در سخنرانی خود در این جلسه گفت سازمان ملل متحد گزارش‌های وحشتناکی از رنج غیرنظامیان در حلب دریافت کرده است و همه باید هر چه در توان دارند برای توقف کشتار موجود در آنجا به کار بگیرند.»


وی افزود: «در روزها و ساعات اخیر تنها شاهد تلاش گسترده دولت سوریه و هم‌پیمانانش درباره پایان دادن به رنج داخلی در این کشور بودیم اما از راه پیروزی نظامی گسترده.»


بان کی مون از مقام‌های دولت سوریه و هم‌پیمانانش خواست به قوانین بین‌المللی که در جهت حمایت از غیرنظامیان است متعهد باشند و به بقیه کسانی که در حلب هستند اجازه خروج بدهند و کمک‌های امدادی را در بین آن‌ها توزیع کنند.


بان کی مون در عین حال اعتراف کرد که شورای امنیت در حل موضوع سوریه شکست خورده است و افزود: «همگی ما شکست خوردیم و ملت سوریه را تنها گذاشتیم. شورای امنیت به مسئولیت خود در حفظ صلح عمل نکرد.»


وی از مسئولان دولت سوریه، روسیه و ایران خواست به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.


بان کی مون ادعا کرد که آمار دقیقی از تعداد کسانی که در مناطق تحت کنترل مخالفان تحت محاصره هستند وجود ندارد و خبرهایی از اعدام زنان و کودکان به دست سازمان ملل متحد رسیده است.


بان کی مون در این جلسه مدعی شد: «اطلاعاتی درباره بازداشت تعداد زیادی از جوانان در شرق حلب داریم و باید تضمین کنیم که براساس قوانین بین‌المللی با افراد بازداشت شده برخورد خواهد شد و ما آماده اجرا ونظارت آتش بس در حلب هستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر