صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش صادرات کالاهای تولیدی در مناطق آزاد کشور

مدیرانتقال فناوری های پیشرفته مناطق آزاد کشور اعلام کرد: از 30 پروژه اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد کشور، 3 پروژه ایجاد مراکز ارتقا و انتقال فناوری های پیشرفته، افزایش صادرات مجدد و افزایش صادرات از طریق ترانزیت (کالای تولیدی) در اولویت برنامه ها قرار گرفته اند.
کد خبر : 142491

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد، محمد خضرایی منش از موفقیت مناطق آزاد کشور در فاز نخست بازدیدهای نظارتی تیم پایش و ارزیابی اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: از مجموع 120 پروژه اولویت دار ابلاغ شده به نهادهای اجرایی کشور، 30 پروژه مهم برای بازدید در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: هدفگذاری پیشرفت پروژه های «صادرات مجدد» و «صادرات از طریق ترانزیت (کالای تولیدی)» تا سقف 30 درصد تعیین شده است.
به گفته خضرایی، برای پایش و ارزیابی این پروژه ها، تیمی متشکل از نمایندگان معاونت هماهنگی و نظارت معاون اول رییس جمهوری، اداره امور فناوری سازمان برنامه و بودجه، اداره امور بازرگانی و خدمات مالی سازمان برنامه و بودجه و نماینده شورای اقتصاد و دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، عملکرد این سازمان ها را رصد خواهند کرد.


وی با بیان اینکه نخستین بازدید از اقدام های سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفت، افزود: از چند واحد فناوری صنعتی سازمان، مرکز انتقال و ارتقای فناوری، زیرساخت های ایجاد شده و اقدامات زیربنایی بازدید به عمل آمد که وسعت فعالیت ها و اقدام در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان در منطقه آزاد کیش را فراتر از حد انتظار نشان می داد و عملکرد کیش در این خصوص مثبت ارزیابی شد.
وی ادامه داد: دومین بازدید مربوط به اقدام های سازمان منطقه آزاد قشم بود که مرکز رشد قشم، واحدهای دانش بنیان و فناور صنعتی، پارک زیست فناوری خلیج فارس و اقدام های زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از جمله این بازدیدها بود و عملکرد این منطقه نیز درباره اهداف ابلاغی، مثبت و فراتر از اهداف ابلاغی ارزیابی شد.
خضرایی منش یادآور شد: این ارزیابی ها روزهای 23 و 24 آذر ماه نیز ادامه دارد و اقدام های سازمان منطقه آزاد اروند مورد پایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.


معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیش از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، مشغول فعالیت بود اما پس از ابلاغ این سیاست ها و بند 11 آن که به مناطق آزاد اختصاص دارد، این معاونت به تولید، صادرات و فناوری تغییر نام داد تا برنامه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد را جدی تر پیگیری کند.
مهدی بازارگان معاون تولید، صادرات و فناوری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز اواخر اردیبهشت امسال، از اجرای طرح پایش مشکلات صنایع مستقر در مناطق آزاد و برنامه ریزی برای افزایش 30 درصدی صادرات مناطق آزاد ایران خبر داده و گفته بود: توسعه صادرات به عنوان محور کلیدی فعالیت های مناطق آزاد در دستور کار قرار گرفته است و به شدت دنبال می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر