صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
بررسی وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا از نگاه کارشناس فوتبال

شانس پرسپولیس از سایر نمایندگان ایران بیشتر است/ سرخابی‌ها نیاز به تقویت خط حمله خودشان دارند

جلال چراغپور گفت: با توجه به اینکه تیم منصوریان تیم پیش رونده ای است ممکن است در بازی‌های آسیایی نتیجه این تیم کاملا برعکس بازی‌های لیگ باشد.
کد خبر : 142482

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، روز گذشته در مراسمی که در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی برگزار شد قرعه کشی‌ رقابت های لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و نمایندگان ایران حریفان خودشان را در این مسابقات شناختند. پرسپولیس، ذوب‌آهن، استقلال تهران و استقلال خوزستان که به عنوان نمایندگان ایران در مسابقات باشگاههای آسیا شرکت می‌کنند حال و روز متفاوتی نسبت به یکدیگر در لیگ برتر فوتبال دارند.


جلال چراغپور کارشناس فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، وضعیت 4 نماینده ایران را در لیگ قهرمانان آسیا مورد بررسی قرار داد.


چراغپور با اشاره به وضعیتی که این تیم‌ها در مسابقات این فصل لیگ برتر فوتبال دارند به این نکته اشاره داشت که نباید هر 4 تیم را با یک نگاه و ترازو سنجید و باید هر کدام از این تیم‌ها به صورت شخصی مورد بررسی قرار گیرند.


پرسپولیس


پرسپولیس به عنوان اولین تیمی که شانسش از سایز نمایندگان ایران برای صعود به مرحله بعد رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بیشتر است. پرسپولیس از مهره‌های خوبی برخوردار است که مربی این تیم می‌تواند بر روی آنها برنامه ریزی کند. نکته مثبت در پرسپولیس حضور یک مربی صاحب اندیشه و یکنواخت است. برانکو مربی است که فراز و نشیب زیادی ندارد و تفکراتش را به صورت یکنواخت جلو می‌برد. این تیم در بین سایر تیم‌هایی که قرار است از ایران در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند تغییرات کمتری داشت و به احتمال زیاد از گروه خودش صعود می‌کند.


در مورد تغییراتی که پرسپولیسی ها باید در ترکیب خودشان انجام دهند باید گفت که این تیم نیاز به یک مهاجم خوب در سطح کلاس لیگ قهرمانان آسیا دارد. این تیم در حال حاضر از طارمی به عنوان مهاجم نوک استفاده می‌کند و این بازیکن هم در سطح خوبی قرار دارد اما در این فصل فرصت‌های زیادی را از دست داد و یک مهاجم خوب که بتواند این فرصت‌ها را تبدیل به گل کند از نیازهای اصلی تیم برانکو است.


استقلال


استقلال در این فصل با دلایلی که روشن است نتوانسته نتایج خوبی را کسب کند. دلایلی مانند استفاده از بازیکنان و کادر فنی جوان که در هر تیمی ممکن است این مشکل پیش بیاید. این تیم در حال حاضر تحت فشار تماشاگرانش قرار دارد و استرس نتیجه گرفتن باعث می‌شود تا استقلالی‌ها با استرس در زمین بازی کنند. نکته مهمی که در استقلال باید توجه داشت این است که در بازی های خارج از کشور این فشار و استرس می‌تواند کمتر روی کادر فنی و بازیکنان این تیم باشد.


با توجه به اینکه تیم منصوریان تیم پیش رونده ای است ممکن است در بازی‌های آسیایی نتیجه این تیم کاملا برعکس بازی‌های لیگ باشد.


استقلالی‌ها هم مانند پرسپولیس در خط حمله و البته خط دفاع خودشان مشکلات زیادی دارند. فاز هجومی این تیم در مواقع حمله نمی‌تواند خوب عمل کند، البته بازیکنان جنگنده و تکنیکی دارد اما این مهره‌ها باید در تصمیم گیری‌ها و ضربات آخرشان هم با دقت عمل کنند.


استقلال خوزستان


استقلال خوزستان در این فصل یک تغییر ماهوی پیدا کرده و همه عناصر قهرمانی خودش را از دست داد و در حال حاضر در قالب یک تیم قهرمان ایران و در محتوا به عنوان تیم دهم جدول لیگ در این فصل در لیگ قهرمانان شرکت کند و با این وضعیت نمی‌توانیم شانس زیادی برای این تیم قائل شویم. استقلال خوزستان در این فصل عناصری مانند عبدالله ویسی در کادر مربیگری و همچنین ده خسوس در خط دروازه خودش را از دست داد و تیمی که در فصل قبل تا پایان هفته سیزدهم فقط 3-4 گل خورد در این فصل 16 گل دریافت کرد.


این تیم خیلی با لیگ قهرمانان آسیا فاصله دارد و مسئولین این تیم در فرصت کوتاه باقی مانده باید به فکر ترمیم تیم باشند.


استقلال ارکان بهم ریخته‌ای دارد و هم در خط دروازه و هم در خط دفاعی و هم در خط هافبک نیاز به مهره‌های کارآمد دارد تا بتوانند در لیگ قهرمانان اسیا در مقابل تیم‌های عربی عرض اندام کنند.


ذوب‌آهن


ذوب‌آهن از جمله تیم‌های اسکلت دار فوتبال ایران است که بعد از رفتن یحیی گل محمدی هنوز ساختار این تیم تغییر نکرد. سیستم ذوب‌آهن به گونه‌ای است که سال‌ها با بازیکنان یکدست خودش بازی می‌کند. ذوب‌آهن برای باشگاههای آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و هیچ وقت ناامید نمی‌شود.


این تیم هم با اینکه بازیکنان سازمان یافته ای در ترکیب خودش دارد اما نیاز به یک هافبک وسط همه کاره دارد تا بتوانند با بازی سازی‌اش در میانه‌های میدان فرصت‌های گلزنی زیادی را برای مهاجمان آماده کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر