صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵
کریمی اصفهانی:

روحانی به وعده‌های اقتصادی خود عمل کند؛ پیروز بلامنازع انتخابات 96 است

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه «دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی فعال بوده است»، اظهار کرد: متأسفانه عموم وعده‌های معیشتی آقای روحانی مغفول مانده است و اگر ایشان بتواند این وعده‌ها را عملی کند، پیروز بلامنازع انتخابات 96 است.
کد خبر : 142374

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار درباره نقاط قوت و ضعف دولت یازدهم، پس از گذشت سه سال از عمر آن به خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، گفت: بالاخره فردی که برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می‌شود با برنامه به عرصه می‌آید و بهترین کار آن است که خودش بیش و پیش از دیگران متوجه آن وعده‌ها باشد و به آن‌ها عمل کند. با این حال متأسفانه در هیچ‌یک از دولت‌ها به این مسأله توجه جدی نشده است. این دینی است که بر گردن افراد است و نامزدها و مسئولان باید به آن توجه کنند، چراکه مسئول انجام وعده‌های خویش‌اند.


وعده‌های انتخاباتی دینی است بر گردن رؤسای جمهور


شاید اگر رفاقت در میان قوا بیشتر بود بخشی از مشکلات موجود در کشور با سرعت بیشتری حل می‌شد

وی ادامه داد: به نظر من وعده‌های ‌اقتصادی دولت یازدهم تحقق نیافته است. وعده‌هایی که آقای روحانی درباره بهبود معیشت مردم می‌دادند عموما مغفول مانده است البته دولت در زمینه سیاست خارجی فعال بوده است و تصور عمومی آن بود که با حل مشکلات ما در سیاست خارجی، مشکلات داخلی و معیشتی مردم حل می‌شود؛ در حالی که تنها 20درصد از مشکلات معیشتی ما وابسته به تحریم‌ها و مشکلات دیپلماتیک بود و 80 درصد دیگر آن تنها از طریق برنامه‌ریزی و توجه به داخل قابل حل است. بنابراین دولت نباید تمام توان خود را بر دیپلماسی خارجی معطوف می‌کرد.


این فعال سیاسی اصولگرا افزود: مدیریت باید به گونه‌ای باشد که موانع تولید در کشور رفع شود تا تولیدکنندگان برای تولید احساس امنیت کنند و به تولید اشتغال در کشور کمک کنند و بیماری اقتصادی در کشور حل شود.


وی ادامه داد: دولت در مسأله حل مشکلات مربوط به مبادلات بانکی و واگذاری بنگاه‌ها به بخش خصوصی موفق عمل نکرده است و شاهد گسترش دولت بوده‌ایم.


کریمی اصفهانی تأکید کرد: دولت باید امور داخلی و دیپلماسی خارجی را موازی با هم پیش ببرد. دولت باید هم و غم خود را بر این بگذارد تا همراه با ملت و دو قوه دیگر در برابر دشمنان خارجی سخن یکسانی بگویند تا دشمنان جرأت مداخله در امور داخلی ما و کوچکترین تعرضی به حقوق ملت ایران را به خود ندهند.


وی افزود: شاید اگر رفاقت در میان قوا بیشتر بود بخشی از مشکلات موجود در کشور با سرعت بیشتری حل می‌شد.


دبیرکل جامعه اسلامی اصناف در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد عموم به دولت و تأثیر آن بر آرای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: در حال حاضر مردم از نظر معیشتی در وضعیت مناسبی قرار ندارند و وعده‌های آقای روحانی در این زمینه اجرا نشده است، دولت باید به این مسأله توجه ویژه داشته باشد. دولت باید حداقل‌های زندگی مردم را تدارک ببیند.


وی ادامه داد: همانطور که در دین ما بر آن تأکید شده است، فقر، کفر را به دنبال دارد و اگر مسئولان به معیشت مردم بی‌توجه باشند، نمی‌توان از مردم انتظار داشت به پای صندوق‌های رأی بیایند.


ضرورت تجدید نظر در دو دوره‌ای بودن ریاست جمهوری


کریمی اصفهانی تصریح کرد: شاید علت عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی رؤسای جمهوری در ایران، دو دوره‌ای بودن دوران ریاست جمهوری است، و این امر سبب شده رؤسای جمهوری تنها به اموری که به رأی آوری آن‌ها در دوره دوم کمک می‌کند توجه داشته باشند. شاید اگر دوره‌های مجاز ریاست جمهوری یک مرحله‌ای بود با این مشکل مواجه نمی‌شدیم. همانطور که می‌دانید امیرکبیر 39ماه (حدود سه سال) صدارت کرد اما در همین زمان کوتاه نیز خدمات جاودانه به ملت ایران و کشور انجام داد؛ چراکه در پی رأی‌آوری نبود و تنها برای خدمت به مردم کار می‌کرد.


وی ادامه داد: شاید این بدین معنا باشد که ما باید در قوانین خود تجدیدنظر کنیم یا اگر ممکن نیست چاره دیگری بیندیشیم.چراکه چهارسال زمان کمی برای رفع مسائل و مشکلات کشور نیست. مثلا مسأله خام‌فروشی در تمامی دولت‌ها وجود داشته و از دولت فعلی انتظار می‌رفت با آن مقابله کند اما متأسفانه همچنان شاهد وابستگی اقتصاد کشور به درآمد نفتی هستیم و شاید اگر این مشکل حل و فصل می‌شد ما به موفقیت‌های بیشتری می‌رسیدیم.


این فعال سیاسی اصولگرا در پایان گفت: اقای روحانی با عملیاتی کردن وعده‌های انتخاباتی‌اش می‌تواند پیروز بلامنازع انتخابات 96 باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر