صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵
در شورای شهر مصوب شد:

تصویب بودجه 200 میلیاردی برای تملک، آمایش و ساماندهی منطقه 12

با نظر اعضای شورای اسلامی شهر تهران بودجه 200 میلیاردی برای تملک، آمایش و ساماندهی منطقه 12 به تصویب رسید.
کد خبر : 142311

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، نخستین دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران به بررسی لایحه «برنامه اجرایی شهرداری تهران در خصوص تملک املاک و اجرای پروژه‌های طرح آمایش، بهسازی و ساماندهی منطقه ۱۲ موضوع بند ۸ تبصره ۲۳ مصوبه بودجه سال ۱۳۹۵ شهرداری تهران» بود که با تصویب آن اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری تهران برای این موضوع در نظر گرفته شد.


علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: شورای شهر تهران در قالب تبصره ۲۳ شهرداری را مکلف به ارائه برنامه برای منطقه ۱۲ برای دریافت اعتباری ۲۰۰ میلیارد تومانی کرده بود که بر همین اساس در برنامه‌ای در حدود ۸۰۰ صفحه به شورای شهر تهران ارائه شد.


وی با بیان اینکه این برنامه ۱۳ محله منطقه ۱۲ را شامل می‌شود، ادامه داد: برنامه‌های منطقه به صورت پروژه به پروژه به دلیل ماهیت عمرانی که داشتند در کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون عمران و حمل ونقل در طول ۳ ماه گذشته بررسی شد و جمع بندی آن در صحن شورای شهر برای تصویب ارائه شده است.


وی در خصوص بودجه‌های دریافتی منطقه ۱۲ اظهار کرد: این منطقه بابت ساماندهی وضعیت از محل بودجه منطقه، بودجه معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها و تبصره ۲۳ و تبصره ۲۲ اعتبار دریافت می‌کند.


رییس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: منطقه ۱۲ تهران با جمعیت ۲۴۰ هزار نفر و مساحت هزار و ۶۰۰هکتار است که موضوعاتی همچون بازار تهران و بناهای تاریخی آن، انبار‌ها و کارگاههای تولیدی، خانه‌های نا‌امن، متروکه و‌‌ رها شده در بافت مسکونی، بزهکاری‌های اجتماعی، فقدان زیرساخت‌های ایمنی، رویکرد ناکارآمد در حفاظت از بافت، وضعیت نامناسب کالبدی بر اقتصاد شهری را در خود دارد.


دبیر اظهار کرد: این لایحه بحث ارتقا کیفی زندگی در دو بخش انضباط شهری که شامل زیبا سازی، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی و کالبد شهری شامل زیرساخت‌های شهری و معماری و شهرسازی را مورد توجه قرار می‌دهد.


وی با بیان اینکه اقدامات در سه سطح محلی، منطقه‌ای و اسناد فرادستی تعریف شده است تصریح کرد: نظر شهروندان از سه طریق دفا‌تر نوسازی، ساکنین، کسبه و شورایاران و متخصصین و مدیران جمع آوری و شناخت دقیقی از آسیب‌ها و ظرفیت محلات به دست آمد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: با هدف پدید آمدن زمینه برای مشارکت مردم در فرایند برنامه ریزی ۲۳۰ پروژه در سطح محلات شناسایی شد که در طول چند سال باید اجرایی شود.


وی در پایان تاکید کرد: بودجه‌های تعریف شده برای این منطقه نشان از اهمیت آن برای شورای شهر تهران دارد و می‌توان گفت که شورای شهر برای این منطقه چه تصمیماتی گرفته است.


در ‌‌نهایت با بررسی اعضای شورای شهر تهران و اعلام نظرات آن‌ها این دستور جلسه به تصویب رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر