صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران : 1200 واگن باید به مترو تهران اضافه شود

سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو صبح امروز با حضور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در بوستان گفتگو افتتاح شد.
کد خبر : 142276

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، صبح امروز سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان داخلی در صنعت مترو با حضور مازیار حسینی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت بهره‌برداری مترو تهران، صنعتگران، دانشگاهیان و پژوهشگران داخلی در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو افتتاح شد.


مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با اشاره به اینکه صنعت مترو، یک صنعت پیچیده و از نظر فناوری منحصر به فرد است، اظهار کرد: باوجود اینکه این صنعت در کشور ما نوپاست اما توانستیم به بخش‌های مختلف ورود کنیم و در رابطه با موضوع خدمات رسانی مترو صنایع متنوعی داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه به دانشگاهیان و صنعتگران اعتماد کرده‌ایم، افزود: در برخی از بخش‌ها بیش از ۶۰ تا ۸۰ درصد قطعات را با تکیه بر توان خود تولید کرده‌ایم و با مهندسی معکوس گام‌های خوبی را برای تولید قطعات پیشرفته‌تر برداشتیم.


به گفته حسینی مترو در حال رشد است و در سال ۹۶ به اندازه نصف تاریخ ساخت مترو، خطوط جدید در مترو تحویل داده شده؛ ضمن آنکه هم‌زمان با ساخت تونل برای ارائه خدمات به مردم هم باید آماده شویم که برپایی این نمایشگاه‌ها و اتکا به توان داخلی برای ساخت قطعات مورد نیاز از جمله این اقدامات است.


معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید براینکه دانش و استعداد کافی برای تولید قطعات در داخل وجود دارد، افزود: تنها چیزی که باید داشته باشیم باور و اعتماد است که ما می‌توانیم از این مرحله با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی عبور کنیم.


وی در ادامه به شعار سال که اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است،اشاره و خاطرنشان کرد:برپایی نمایشگاه و تلاش مترو برای حمایت از تولید داخل مصداق اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی است.


مازیار حسینی در خصوص ارتباط دانشگاه و صنعت در حوزه مترو گفت: خوشبختانه این ارتباط در سال‌های گذشته شکل گرفته و اکنون دانشگاه‌های صنعتی کشور برای ساخت قطعات و یا آزمون کیفیت قطعات داخلی شرکت‌ها با مترو همکاری می‌کنند. ضمن آنکه مترو دارای دانشکده علمی کاربردی است که برخی از رشته‌های تخصصی این صنعت در آن تدریس می‌شود.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه ما باید یک مترو با ظرفیت ۱۰ میلیون نفر در تهران داشته باشیم، تصریح کرد: هم‌اکنون مترو تهران روزانه سه میلیون سفر را انجام می‌دهد که با تکمیل خطوط درحال ساخت و تامین تجهیزات و ناوگان مورد نظر می‌توانیم به ده میلیون سفر در روز برسیم.


وی با بیان اینکه امیدواریم دولت به تعهدات خود در خصوص مترو عمل کند، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به خدمات رسانی مطلوب در مترو تهران باید ۱۲۰۰ واگن به واگن‌های امروز مترو تهران اضافه شود تا فاصله گذر حرکت قطار‌ها در همه خطوط به ۳ تا ۴ دقیقه برسد.


بومی سازی ۶۰ درصدی قطعات در حوزه زیربنایی مترو


همچنین محمد احمدی بافنده،مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران اظهار کرد: مشارکت بخش خصوصی با مجامع علمی و پژوهشی کشور می‌تواند به ایجاد فرصت‌های اقتصادی کشور کمک کند.


وی با تاکید براینکه مترو تهران به طور حدی بحث حمایت از تولیدکنندگان داخلی را دنبال می‌کند، ادامه داد: صنعتگران ما شرایط جغرافیایی و سیاسی و اجتماعی ما را بهتر درک می‌کنند و به لحاظ علمی از سطح خوبی برخوردارند همچنین با مشارکت تولیدکنندگان داخلی بحث اقتصاد مقاومتی در مترو را محقق می‌کنیم.


به گفته وی در این نمایشگاه حدود ۱۰۰ شرکت تولیدی، پژوهشی و دانشگاهی در کنار هم حضور دارند که تولیدات آن‌ها می‌تواند حجم زیادی از نیاز ما را تامین کند.


مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه در ادامه بابیان اینکه در حوزه زیربنایی ۵۰ تا ۶۰ درصد بومی‌سازی شده است، افزود: امسال در بحث ریل و ریل سوم نیز دستاوردهای خوبی داشتیم و امیدواریم بتوانیم بیش از گذشته بخش‌های بومی‌سازی شده را در سیستم حمل‌ونقل عمومی به‌کارگیریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر