صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵
وزیر بهداشت خبر داد:

انجام 769 پروژه بهداشتی و درمانی در جنوب ایران

وزیر بهداشت از انجام 769 پروژه بهداشتی و درمانی در جنوب کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه این پروژه‌ها بیش از 60 درصد پیشرفت داشته‌اند.
کد خبر : 142274

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در ششمین کنگره انجمن چشم‌ پزشکی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان کارهای خوبی انجام شده و در حال انجام است. من به تمامی مناطق این استان سفر کردم و مردم از دولت تشکر می‌کردند و به شدت به آینده برای رفع کاستی‌ها و مشکلاتی که دارند، امیدوار بودند.


وی افزود: در همه حوزه‌ها از جمله حوزه بهداشت و درمان پروژه‌های بسیار خوبی در این استان انجام شده که در این میان می‌توان به افتتاح تخت سوختگی، تخت ویژه زایمان، راه‌اندازی دستگاه رادیوتراپی، ام آر آی و... اشاره کرد.


هاشمی تصریح کرد: در مجموع حدود 294 پروژه در جنوب استان (سیستان و بلوچستان) و 375 پروژه هم در منطقه زاهدان و حدود 100 پروژه هم در زابل در حال انجام است که بیش از 60 درصد پیشرفت داشته‌اند و امیدواریم تا سال آینده تمام این پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداری برسد.


وزیر بهداشت عنوان کرد: از نظر نیروی انسانی و تخصصی هم وضعیت سیستان و بلوچستان نسبت به قبل قابل مقایسه نیست و واقعا این مساله افتخارآمیز است.


هاشمی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی یکی از مشکلات جدی استان سیستان و بلوچستان است، یادآور شد: به ازای هر 3 هزار نفر ایرانی در این استان یک مراقب سلامت و پایگاه سلامت ایجاد شده است.


وزیر بهداشت گفت: 6 الی 7 استان در کشور وجود دارد که در حق آنها ظلم شده است که این استان‌ها شامل سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام، خراسان جنوبی و غیره که در مورد این‌ها غفلت شده و امیدواریم بتوانیم شاخص‌های استاندارد این مناطق را در عرصه ملی افزایش دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر