صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

وزیر بهداشت: کسری بودجه بیمه ارتباطی به طرح تحول سلامت ندارد/ طرح نیروی انسانی باید برچیده شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور عنوان کرد: عده‌ای تلاش دارند کسری بیمه‌ها را به اجرای طرح تحول سلامت ارتباط دهند، این در حالی است که کسری بودجه به مشکلات اجرایی در طرح تحول سلامت و پرداخت نکردن سهم درمان از سوی سازمان تامین اجتماعی ارتباط دارد.
کد خبر : 142151

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در ششمین کنگره انجمن چشم‌ پزشکی ایران اظهار کرد: حدود 3 سال است که مسئولیت وزارت بهداشت در دولت روحانی برعهده من گذاشته شده است. این وزارتخانه مهم به صورت شبانه‌روزی با درد و رنج مردم سروکار دارد، البته دوستانی در سراسر کشور و دولت نیز ما را در این مسیر یاری می‌کند.


وی با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایط مناسبی آغاز به کار نکرد، افزود: با این شرایط دولت در مسیر صلح، امنیت منطقه و جهانی و منافع ملی قدم برداشت و همچنان این مسیر را ادامه می‌دهند.


وی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه دولت یازدهم با مشکلات اقتصادی بسیاری روبه‌رو بود اما یارانه‌ای را برای اجرای طرح تحول سلامت در نظر گرفت زیرا به مردم قول داده بود در ازای افزایش قیمت سوخت دسترسی آنها را به خدمات سلامت ارتقا دهد. طرح تحول یکی از طرح‌های بزرگ و مهم ملی است که برکات زیادی داشته است که عمده فواید آن متوجه محرومین، مستضعفین، مناطق حاشیه و حاشیه‌نشینان و همچنین مناطق مرزی استان‌های مرزی شده است.


هاشمی با توجه به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان گفت: در این مناطق مردمانی را دیدیم که رنج می‌بردند و سیاستمدارانی که در غفلت بودند، اما با وجود این باید گفت طی سه سال اخیر دسترسی مردم این مناطق به پزشک، پرستار، داروساز و گروه پزشکی تسهیل پیدا کرده است، البته ادعا نمی‌کنیم که این نیاز به صورت کامل برای مردم این منطقه برطرف شده است.


وی یادآور شد: تا پایان این دولت 50درصد تخت‌های بیمارستانی را در مناطق سیستان و بلوچستان تحویل خواهیم داد و به ازای هر 3هزار ایرانی در این منطقه، یک پزشک و پرستار وجود خواهد داشت که این مساله بدون تعصب قومی و مذهبی برای سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.


وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: طرح تحول سلامت علی‌الظاهر بدخواهان قوی دارد، اما آنچه مانع این افراد می‌شود، اراده مردم و خدا است و امیدواریم این طرح در دولت آینده،مجلس فعلی و مجالس آینده ادامه پیدا کند، زیرا اجرای این طرح آرزوی شهیدان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود.


هاشمی خاطرنشان کرد: عده‌ای با در دست داشتن تبلیغات سعی دارند طرح تحول سلامت را مترادف با بهتر شدن وضع پزشکان و مناطق آسیب‌دیده و محرومین نشان دهند که خوشبختانه تاکنون نتوانستند با موفقیت عمل کنند.


وی افزود: این افراد سعی دارند کسری بیمه‌ها را به طرح تحول سلامت ارتباط دهند. این در حالی است که باید بگوییم کسری بیمه مربوط به این طرح ملی نیست، بلکه 2 علت اصلی دارد که یکی از دلایل آن خوب اجرا نشدن طرح تحول است زیرا ما اشکالاتی در اجرای این طرح داشتیم و دوم مربوط به سازمان بیمه تامین اجتماعی است، زیرا این سازمان نتوانسته سهم درمان را هزینه کند.


وی در ادامه با توجه به طرح نیروی انسانی در مناطق محروم گفت: در حال‌حاضر در 10 رشته طرح نیروی انسانی را حذف کرده‌ایم و در 10 رشته دیگر نیز زمان آن را کاهش دادیم، البته بر این موضوع واقفیم که طرح نیروی انسانی ظلم است و باید برچیده شود، اما باید این را نیز در نظر بگیریم که در بسیاری از مناطق محروم کشور دسترسی به پزشک بسیار محدود است. به همین دلیل باید 30 درصد ظرفیت‌ها را به این منطقه اختصاص دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر