صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵
زنگنه خبر داد:

سهم بزرگ روس ها در مطالعات میادین نفتی ایران/ همکاری ایران و روسیه در تنظیم بازار نفت

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، اعلام کرد که روسیه با امضای تفاهم‎نامه برای مطالعه هفت میدان، بیشترین سهم را در مطالعه میدان‎های نفتی کشورمان در اختیار دارد.
کد خبر : 142103

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ صبح امروز یادداشت تفاهم توسعه دو میدان نفتی دیگر با روس ها به امضا رسید تا سهم شرکت‌های نفتی این کشور در مطالعه میادین نفتی ایران به رقم 7 برسد تا روسیه بیشترین سهم را در خصوص در بین سایر کشورها داشته باشد.


یادداشت تفاهم توسعه میادین نفتی چنگوله و چشمه خوش با حضور وزیر نفت ایران و وزیر انرژی روسیه به امضای شرکتت ملی نفت ایران و گاز پروم روسیه رسید.


مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی و مدیر عامل گازپروم این یادداشت تفاهم را امضا کردند تا سرنوشت دو میدان نفتی دیگر ایران نیز با انجام مطالعات اولیه مشخص شود.


پیش از امضای آن نیز بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، اعلام کرد که روسیه با امضای تفاهم‎نامه برای مطالعه هفت میدان، بیشترین سهم را در مطالعه میدان‎های نفتی کشورمان در اختیار دارد.


زنگنه که در دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه سخن می‌گفت، ‌ادامه داد: یک زمینه استراتژیک به زمینه‎های همکاری ٢ کشور اضافه شده و آن، همکاری سازنده در بخش تنظیم بازار نفت است.


وی به نقش تماس تلفنی روسای جمهور دو کشور اشاره کرد و افزود: نقش سازنده روسیه را در بازگردندان ثبات به بازار نفت قابل تحسین است و روسیه در راهبری مذاکرات کشورهای اوپک و غیر اوپک تلاش کرده است.


وزیر نفت با بیان این‎که شرکت‎های مختلف روسی در سطح خوبی با شرکت ملی نفت ایران در زمینه توسعه میدان های نفتی و بازیافت نفت مذاکره کرده‎اند، افزود: هم اکنون شرکت لوک‎اویل برای مطالعه میدان‎های آبتیمور و منصوری، شرکت زاروبژنفت برای میدان‎های آبان و پایدار غرب و شرکت تات‎نفت برای توسعه میدان دهلران با شرکت ملی نفت ایران یادداشت‎تفاهم امضا کردند.


لازم به ذکر است روسیه در زمان تحریم ها با وجود حفظ روابط سیاسی قوی با ایران،‌مناسبات اقتصادی خود را با این کشور به حداقل رساند و اکنون در تلاش است تا در فضای پسا برجام از موقعیت این کشور و صنعت نفت جذاب ایران بهره برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر