صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

مبادلات تجاری ایران و پاکستان به 5 میلیارد دلار افزایش می‌یابد

در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با وزیر بازرگانی پاکستان بر افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تا سقف 5 میلیارد دلار تاکید شد.
کد خبر : 14210

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در این نشست گفت: دو کشور همسایه دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان روابط دیرینه و نزدیکی با هم دارند و اعتقادات دینی و حتی زبان آنها به هم نزدیک است.


محمدرضا نعمت‌زاده با تاکید بر رویکرد مثبت سفر هیات پاکستانی به ایران، تصریح کرد: هفتمین نشست کمیته مشترک تجاری پاکستان ـ ایران (JTC) در تهران، توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و صنعتی را در پی خواهد داشت.


وی افزود: گرچه روابط دو کشور در اغلب زمینه‌ها در سطح بسیار عالی است، ولی با توجه به ظرفیت‌های دو کشور در بخش ‌بازرگانی و تجاری، آنها به طور کامل از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند نشده‌اند.


وزیر بازرگانی پاکستان نیز با اشاره به لزوم افزایش حجم مبادلات دو کشور گفت: توسعه فهرست کالاهای مشمول موافقنامه ترجیحات تجاری از ضروریات توسعه همکاری‌های دوجانبه است.


در این نشست قرار شد طرفین در رابطه با گذرگاه‌های مرزی جدید بین دو کشور، زیرساخت‌های دو طرف شامل جاده‌ها، راه‌آهن، تقویت خطوط هوایی بین شهرها، سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه پروژه‌های انتقال گاز، صدور برق به پاکستان و خرید اقلامی مانند پنبه و صدور کود شیمیایی و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های مختلف از جمله نساجی و پروژه‌های ساختاری همکاری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر