صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

ثروتمندان یارانه‌بگیر جریمه می‌شوند؟

اگرچه قانون دولت را به حذف پردرآمدها از فهرست یارانه‌بگیران مکلف کرده‌ است، اظهارات اخیر وزیر اقتصاد مبنی بر قابل ملاحظه نبودن تعداد حذف‌شدگان از فهرست دریافت، نشان‌دهنده کند بودن این روند است.
کد خبر : 14193

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با رای نمایندگان مجلس به کاهش میزان بودجه یارانه، 3 هزار میلیارد تومان از بودجه این بخش در قانون بودجه سال 94 کاهش یافت. این در حالی است که تا پایان سال گذشته 75 میلیون ایرانی با سقف اعتباری 42 هزار میلیارد تومان یارانه دریافت می‌کردند.


با این حال در سال جاری یارانه برخی افراد قطع شده‌ است. البته آن طور که سخنگوی دولت هم اعلام کرده، حذف یارانه‌بگیران به صورت گروهی نبوده‌ است. به گفته محمدباقر نوبخت، مجلس بودجه 94 را با تاخیر به دولت ابلاغ کرده و به همین علت نیز آیین‌نامه حذف یارانه پردرآمدها هنوز در دولت تصویب نشده‌ است.


قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز درباره نتایج حذف پردرآمدها از فهرست یارانه‌های نقدی به خبرنگار آنا گفت: اگر حذف پردرآمدها از فهرست یارانه‌ها نهایی شود، آن را تا پایان اردیبهشت ماه اعلام می‌کنیم.


ابوالحسن فیروزآبادی درباره احتمال جریمه افراد پردرآمد دریافت‌کننده یارانه افزود: در فاز نخست باید ثروتمندان را شناسایی کنیم، اما درصورت مشاهده مواردی در این زمینه امکان دارد که کار به جریمه هم برسد.


او در پاسخ به این ابهام که گفته می‌شود در صورت شناسایی نشدن افراد پردرآمد ممکن است یارانه نان به طور کلی حذف و درآمد حاصل از آن برای تامین یارانه همه مردم در نظر گرفته شود، اظهار کرد: شناسایی و حذف پردرآمدها از فهرست یارانه بگیران همچنان ادامه دارد و نتیجه باید میان وزارت تعاون، وزارت اقتصاد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نهایی شود، اما فعلا صحبتی از در نظر گرفتن یارانه نان برای تامین بودجه یارانه‌ها نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر