صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵
در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی؛

معاون وزیر علوم: برای تبدیل شدن به دانشگاه‌های نسل چهارم باید کار را از پایه آغاز کنیم

آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی صبح امروز با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر فتح‌الله مضطرزاده، معاون وزیر علوم، استادان دانشگاه و پژوهشگران در هتل المپیک برگزار شد.
کد خبر : 141736

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا فتح‌‌الله مضطرزاده رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این مراسم گفت:‌ «در همه دنیا صحبت از دانشگاه نسل چهارم است، ولی من نمی‌دانم در ایران دانشگاه‌های ما چه نسلی را سپری می‌کنند و قضاوت کردن در این باره سخت است.»


معاون وزیر علوم گفت: ‌«اگر قرار باشد دانشگاه‌های ما به دانشگاه‌های نسل چهارم تبدیل شوند این امر با بخشنامه و توصیه امکان‌پذیر نیست، بلکه نیاز به برنامه‌ریزی‌هایی دارد که دانشگا‌ه‌ها را به سطحی برسانیم که بتوانند مانند دیگر دانشگاه‌های دنیا ایفای نقش کنند.»


او افزود: «به نظر من این امر بدون توجه به آموزش و پرورش امکان پذیر نیست. در همه دنیا بخش پژوهش و فناوری را از سنین پایین شروع می‌کنند و دانشگاه نسل چهارم را از دبستان و دبیرستان می‌سازند. دانشجویان نسل چهارم ما باید دارای الزاماتی باشند که بتوانند به آن عمل کنند.»


رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت:‌ «اگر دارالفنون را مبدأ علم ایران بدانیم، این مرکز بیشتر یک دار آموزش بود و دانشگاه‌های ما از آن دوره تا کنون در همان نقش آموزش باقی مانده‌اند.»


او در پایان گفت: «ما در دنیای جدید باید به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم برویم و این وقتی میسر است که کار را از پایه شروع کنیم. سازمان‌ها و نهادها مختلف باید با به کارگیری و تربیت دانشجویان به وظایف خود در این زمینه عمل کنند و مدارس در آزمایشگاه‌ها تقویت شوند و به آن‌ها به عنوان یک ارزش نگاه شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر