صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانش‌آموزی

وزیر علوم: باید فاصله آموزش و پرورش با آموزش عالی کاهش یابد

دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر کاهش فاصله میان نظام آموزش عمومی و عالی تاکید کرد.
کد خبر : 141463

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمد فرهادی، وزیر علوم در مراسم آغاز برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری با عنوان جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانش‌آموزی گفت: «با حمایت‌های مقام معظم رهبری از علم و فناوری و قوانین کشور و اسناد قانونی بالا دستی، همه چیز برای مرجعیت علم و فناوری ایران فراهم است و بهانه‌ای برای تحقق‌نیافتن این هدف وجود ندارد.»


فرهادی گفت: «پژوهش‌محوری در آموزش و پرورش برای تکمیل رسالت و ماموریت‌های این وزارت‌خانه است و ضرورت دارد یادگیری مادالعمر در سایه پژوهشگری ماندگار، سرلوحه نظام آموزش کشور قرار گیرد.»


او بر کاهش فاصله میان نظام آموزش عمومی و عالی و ارتباط موثر و هدفمند این دو نظام تاکید کرد و گفت: «هماهنگی و هم‌افزایی وزارت آموزش و پرورش و وزرات علوم می‌تواند به مرجعیت علمی ایران در دنیا کمک کند.»


فرهادی افزود: «ایجاد جامعه علم‌باور و پژوهش‌محور باید از آغازین سال‌های ورود به دبستان آغاز می‌شد و نظام آموزش و پرورش لازم است برای گفتمان‌سازی و نهادینه‌کردن این گفتمان، گسترش فرهنگ و پژوهش را در برنامه‌ریزی‌های درسی خود قرار دهد.»


وزیر علوم در پایان گفت: «آزمایشگاه‌های مرکزی دانشگاه‌ها در مواردی می‌توانند در خدمت دانش‌آموزان باشند و استادان دانشگاه‌ها نیز آمادگی کمک در این مسیر را دارند. من دانش‌آموزان را به بازدید از دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری دعوت می‌کنم.»


در پایان این مراسم از هفت دانش‌آموز پژوهشگر مقطع ابتدایی که بر‌اساس شیوه‌نامه جابربن‌حیان توانسته بودند در کشور بیشترین امتیاز را کسب کنند و هفت دانش‌آموز دوره اول متوسطه و هفت دانش‌آموز متوسطه دوم به عنوان پژوهشگر برتر تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر