صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
اطلاعیه شماره 2 کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن؛

وقوع سانحه ناشی از خطای انسانی تعدادی از کارکنان راه آهن شمال شرق است/ کارکرد سیستم کنترل اتوماتیک قطار درست بود

کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن در اطلاعیه شماره 2 خود اعلام کرد که از سلامت کارکرد سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC) اطمینان حاصل شده و وقوع سانحه ناشی از خطای انسانی تعدادی از کارکنان راه آهن شمال شرق بوده است.
کد خبر : 140684

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط‌عمومی شرکت راه‌آهن، در این اطلاعیه آمده است:


کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده های داغدار و آسیب دیدگان حادثه برخورد دو قطار مسافری و پیرو اطلاعیه شماره 1 این کمیسیون، بررسی های فنی حادثه فوق‌الذکر را با جمع‌آوری اطلاعات میدانی و اخذ نظرات کارشناسی و سایر مدارک گردآوری شده و با برگزاری جلسات متعدد ادامه داده و تصمیمات اخذ شده را جهت تنویر افکار عمومی به استحضار می‌رساند.


حادثه اتفاق افتاده در سه بخش سانحه ریلی، حادثه آتش سوزی و امداد و مدیریت بحران مورد ارزیابی قرار گرفت.


در بخش سانحه ریلی از کارکرد درس سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC) اطمینان حاصل شد و وقوع سانحه ناشی از خطای انسانی تعدادی از کارکنان راه‌آهن شمال شرق 1 که به طور مستقیم نقش داشته‌اند، مشخص و نوع قصور آنها تعیین گردید که نظریه کمیسیون عالی سوانح برای ادامه رسیدگی مطابق رویه قانونی به قوه قضاییه ارسال می‌گردد.


در بخش سانحه آتش سوزی نظرات کارشناسی سازمان آتش نشانی شهرداری شاهرود اخذ گردیده و علت بروز حریق را اتصال کوتاه ناشی از برخورد شدید اولیه میان واگن ها و ایجاد شوک شدید مکانیکی به سیستم برق موجود در واگن‌ها اعلام کرده‌اند.


در بخش امداد و مدیرت بحران پس از سانحه ریلی، صعب‌العبور بودن مسیر منتهی به محل حادثه و نیز برودت شدید هوا متاسفانه عملیات امداد در حد انتظار مقدور نشد.


جزئیات بیشتر این حادثه در گزارشات فنی مربوطه مستند و به مراجع ذی‌ربط ارسال می‌شود.


بر اساس تجربیات حاصل از بررسی و تحلیل حادثه اخیر، پیشنهاداتی به جهت پیشگیری از وقون سوانح ریلی مشابه تدوین شده و جهت اجرا به مراجع مربوطه ارجاع و پیگیری های لازم برای تحقق موارد فوق‌ااشاره صورت خواهد پذیرفت.


امید است با تدبیر و تلاش همه دست اندرکاران صنعت ریلی از وقوع حوادث مشابه پیشگیری کرده و همچنان حمل و نقل ریلی به عنوان ایمن ترین شیوه حمل و نقل خدت رسانی به ملت شریف ایران را ادامه دهد.


اعضای کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن


انتهای پیام/

ارسال نظر