صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
در مراسم روز دانشجو در واحد تهران غرب؛

داداندیش: پیمان ببندیم و اسم و هویت دانشگاه آزاد اسلامی را تقویت کنیم

مراسم بزرگداشت روز دانشجو بعد از ظهر امروز با حضور دکتر محمد دادگان معاون ورزش، دکتر محمد تقی طباطبایی مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، دکتر حبیب‌الله اسماعیلی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی، دکتر نصیرزاده مسئول بسیج کارکنان، دکتر پروین داداندیش رئیس واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی در دانشکده فنی مهندسی این واحد برگزار شد.
کد خبر : 140224

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پروین داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب در این مراسم گفت: «16 آذر یک روز ملی است و اکثر دانشجویانی که در این مراسم شرکت می‌کنند دوست دارند مطالبات صنفی و سیاسی را مطرح کنند اما مطالبات دانشجویان به نظر من بیشتر از این‌ها است. دانشجویان یک آموزش خوب یک استاد مسئول، یک کانون پاسخگو و یک دفتر ارتباط با صنعت پویا نیاز دارند.»


داداندیش گفت:‌ «اراده مدیران دانشگاه آزاد اسلامی این است که تمام‌قد پشت دانشجویان برای شنیدن مطالبات صنفی و سیاسی بایستند. من امروز به عنوان یک دانشجو که فعال سیاسی بوده است با شما صحبت می‌کنم.»


او افزود: «حرف من این است که 16 آذر 32 را با 16 آذر امسال مقایسه کنیم و ببینیم آیا تاثیرات و پیامدهای آن روز که در تاریخ انقلاب یک روز ستاره‌دار است الان هم همان‌ تاثیرات را دارد؟ 16 آذر یک نماد ملی است و برای دانشگاه و دانشگاهیان مهم است. امروز یک فرصت است؛ هم برای دانشجویان تا مطالبات سیاسی و صنفی را بیان کنند و هم برای مدیران تا حرف آنها را بشنوند و حتی برای دشمنان دولت، انقلاب و ملت هم یک فرصت است و می‌خواهند از این روز برای اهدافی که دارند استفاده کنند. می‌توان آن را فرصتی برای استادان و مدیران اهل عبرت دانست تا از این روز عبرت بگیرند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب ادامه داد: «از نظر من هر رویداد تاریخی در طول زمان با شرایط اجتماعی، سیاسی و نیروهای انسانی پیامدهای متفاوتی دارد 16 آذر 32 در دانشگاه تهران سه روز بعد از کودتا در شرایط اتحاد تمام قوای پیروز جنگ جهانی علیه دکتر مصدق و برای حمایت شاه به پا خاستند. دانشجویان آن وقت خیلی کمتر بودند و دانشجویانی که در احزاب سیاسی مختلف فعالیت می‌کردند، خواب ماندند و کودتا اتفاق افتاد. تاثیر آن روز این بود که دانشجویان ما آگاه شوند و آمدند در دانشگاه ایستادند مقابله کردند و هزینه آن را هم دادند.»


داداندیش به روز دانشجوی 95 هم اشاره کرد و گفت:‌ «16 آذر امسال صحبت از مشکلات و تحریم‌های اقتصادی، امنیت و سیاست خارجی است. در منطقه اطراف ما امنیت وجود ندارد و پر از بحران‌های سیاسی، نظامی و جنگ است. دانشجویان ما امروزه 4میلیون و 800 هزار دانشجو هستند که این دانشجویان به نظر من دچار افراط و تفریط و بحران هویت هستند یا بسیار بی‌تفاوت یا بسیار بی‌قرار هستند اما نسبت به سرنوشت خود و کشورشان و وضعیت سیاسی نگران‌اند و درگیری‌های اخلاقی زیادی دارند به نظر من رسالتی که 16 آذر 32 برای دانشجوی امروز هم دارد فقط آگاهی است.»


او خون شهیدان را آگاه‌‌کننده رسالت دانشجویان امروز دانست و گفت: «اگر این آگاهی به جایی برسد که بتواند امنیت شکننده ما را محکم کند و بتواند هویت قومی و ارزش‌های انقلابی را تقویت کند مسلما تاثیرگذار بوده و نتیجه‌ داده است. ما باید سعی کنیم هویت‌های سیاسی خود را نگه داریم. من از شما می‌خواهم همانطور که دکتر میرزاده هم در دیدار با تشکل‌ها همین خواسته را داشتند، چون دانشگاه ازاد اسلامی امروزه مورد هجمه است و حرکت‌های خوب دانشگاه آزاد اسلامی از سوی خیلی‌ها برای منافع شخصی و مشکلاتی مواجه می‌شود بر یک موضوع مشترک را با هم هم‌پیمان شویم و آن این است که اسم و هویت دانشگاه آزاد اسلامی را تقویت و به آن احترام بگذاریم و به جامعه بشناسانیم. چون واقعا دانشگاه آزاد اسلامی سهم بزرگی در رشد علمی کشور دارد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: 16 آذر
ارسال نظر