صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

دعوت ابتکار به چالش 18 درجه/ معاینه فنی موتورخانه‌های منازل مسکونی اجباری می‌شود + تصویر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن دعوت هموطنان به «چالش 18 درجه» از اجباری شدن معاینه فنی موتورخانه‌های منازل مسکونی خبر داد.
کد خبر : 139598

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، معصومه ابتکار،‌ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه اینستاگرام خود مردم را به «چالش 18 درجه» دعوت کرد و نوشت: «موتورخانه‌ها و سیستم‌های گرمایشی شهرهای بزرگ» در زمستان از منابع آلاینده هوا به شمار می‌روند.


وی اضافه کرد: در حال حاضر ممیزی، معاینه فنی و استانداردسازی موتورخانه‌های ساختمان‌های دولتی و نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها اجباری است و به زودی معاینه فنی موتورخانه‌های ساختمان‌ها و مراکز تجاری و مسکونی نیز اجباری خواهد شد.


ابتکار در ادامه نوشت: در شهری مثل تهران حدود دو میلیون واحد وجود دارد که دارای سیستم‌های گرمایشی هستند و با تهویه آن‌ها حجم عظیمی از آلاینده در فضای شهر تخلیه می‌شود.در این شرایط، کنترل درجه دما به نحوی که تفاوت زمستان و تابستان در داخل خانه‌ها احساس شود و هر از گاه ناچار نشویم پنجره‌ها را باز کنیم، یک مسئولیت اجتماعی مهم و یک اقدام ارزشمند برای سلامت خودمان است.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نوشت: به همین دلیل دوباره هموطنانم را به «چالش هجده درجه»دعوت می‌کنم تا با کنترل درجه حرارت محل سکونت و کار خود بتوانیم به کاهش آلاینده‌ها کمک کنیم و نقشی هم در مقابله با تغییر اقلیم داشته باشیم. بی تردید در کنار اقدامات اجرایی، فرهنگ‌سازی برای تغییر وضعیت محیط زیست و بر عهده گرفتن مسئولیت‌های فردی هر یک از آحاد جامعه، حیاتی و انکارناپذیر است.»





انتهای پیام/

ارسال نظر