اولین دوره آموزشی کسبوکار فرهنگی برای دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مستوره عزتزاده معاون اداره کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره این جشنواره گفت: «با توجه به انتخاب و معرفی دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی برای اولین بار در سال 95 و شناسایی قابلیتها و توانمندیهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و شئونات دانشجویی این افراد، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با هدف شناسایی، حمایت و هدایت دانشجویان توانمند و خلاق فرهنگی، اولین دوره آموزشی کسب و کار فرهنگی را برگزار کرده است.»
عزتزاده گفت: «در این دوره، در 54 ساعت آموزش، ایدههای فرهنگی دانشجویان نمونه کشوری تا زمان راهاندازی شرکت شبیهسازی شده است و با بهرهگیری از استادان کارآفرینی و صاحبان شرکتهای دانشبنیان؛ رقبا، بازارسازی، مشتری و نیازسنجی برای جذب مشتری و توانمندیها و نقاط ضعف شناسایی شدهاند و علاقهمندان در بستر کسب و کار قرار میگیرند و این آمادگی برای شرکتکنندگان ایجاد میشود تا قبل از ورود به بازار کار، با صنعت فرهنگی و اقتصاد فرهنگی آشنا شوند.»
او برگزاری دورههای آموزشی کسبوکار و حمایت از افراد خلاق و ایدههای نو را گامی بزرگ برای ایجاد شرکتهای دانشبنیان و کاربردیکردن ایدهها دانست و گفت: «دورههای آموزشی استارتآپ یا کسبوکار در جهان کمتر از یک دهه و در کشور ما از سال 91 برگزار میشود و دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان تسهیلگر و حامی اشتغال دانشجویان به این میدان وارد شد تا با برگزاری این دورهها و شناسایی ایدههای جدید، از آنها به عنوان ایدههای برتر برای درآمدزایی و تبدیل به شرکتهای اقتصادی و سرمایهگذاری دانشبنیان فرهنگی حمایت کند.»
این استاد دانشگاه به کسب مقامهای برتر پژوهشی، فرهنگی و علمی از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: «در ارزیابی دانشجویان نمونه، دانشجویانی که در طول دوره تحصیل خود در حوزههای پژوهشی، آموزشی، دانشجویی، فرهنگی و شئونات دانشجویی دارای رتبه بودند، در سه سطح واحدی، استانی و کشوری با هم رقابت کردند و به عنوان دانشجوی برتر انتخاب شدند. امسال برای اولین بار، 11 دانشجوی نمونه در سطح کشوری داشتیم که از این تعداد 5 نفر از مقطع دکتری، 5 نفر از مقطع کارشناسی و یک نفر از مقطع کاردانی به عنوان دانشجویان نمونه انتخاب شدند.»
انتهای پیام/